اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رئیس مجلس عالی ازبکستان با رئیس سنای پاکستان

رئیس مجلس عالی ازبکستان که به «اسلام آباد» سفر کرده است با رئیس سنای پاکستان دیدار کرد.

دیدار رئیس مجلس عالی ازبکستان با رئیس سنای پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، هیئت پارلمانی ازبکستان به سرپرستی «نورالدین‌جان اسماعیل‌اف» رئیس مجلس عالی این کشور در شهر «اسلام آباد» با «صادق سنجرانی» رئیس سنای پاکستان دیدار کرد.

سنجرانی در این دیدار از اصلاحات در زمینه توسعه پارلمانی و همچنین ابتکارات مطرح شده در عرصه بین المللی در سال های اخیر در ازبکستان به ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور استقبال کرد.

رئیس سنای پاکستان همچنین بر سیاست داخلی و خارجی عادلانه رئیس جمهور ازبکستان، تحولات بزرگ در این کشور مبنی بر رفاه مردم، افزایش سطح زندگی آنها تاکید کرد.

وی همچنین توافقات به دست آمده در چارچوب نشست ویدئویی برگزار شده در تاریخ 14 آوریل بین روسای جمهور ازبکستان و پاکستان را بسیار ارزشمند دانست.

اسماعیل‌اف نیز اظهار داشت که روابط بین ازبکستان و پاکستان در سال های اخیر بیش از پیش توسعه یافته، همکاری های دو کشور نه تنها در حوزه دوجانبه بلکه در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه‌ای نیز به طور پیگیرانه گسترش می‌یابند.

طرفین برای تحکیم بیش از پیش روابط بین پارلمانی توجه خاص مبذول داشتند.

در این دیدار همچنین در مورد توسعه بیش از پیش روابط بین پارلمانی از جمله برقراری همکاری‌های مستقیم بین اعضای احزاب سیاسی، کمیته ها و نمایندگان مطالبی را بیان کردند.

طرفین در این دیدار ابراز اطمینان کردند که قالب جدید همکاری های بین پارلمانی برای اجرای طرح های مشترک در زمینه های سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری، علمی، گردشگری و فرهنگی کمک کند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، پاکستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول