اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم پیگیر آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ ساله/ هنوز از پیک کرونا خارج نشده ایم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تصریح بر این که استان قم هنوز از پیک کرونا خارج نشده است، از پیگیری این دانشگاه برای کسب مجوز آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۷۰ سال در قم خبر داد.

قم پیگیر آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ ساله/ هنوز از پیک کرونا خارج نشده ایم

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیامک محبی امروز و در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که تاکنون حدود ۴۷ هزار دُز واکسن در دو نوبت اول و دوم در استان تزریق شده است خاطر نشان کرد: ۲۵ تیم واکسیناسیون در پایگاه های استان مشغول واکسینه کردن افراد فراخوان شده هستند که امیدواریم تعداد این تیم ها را در آینده ای نزدیک به ۴۵ تیم برسانیم.

وی ادامه داد: آموزش سفیران و رابطین سلامت جهت آموزش و همکاری در پایگاه های تجمیعی از جمله برنامه هایی است که در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان پیگیری شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در عین حال استقبال افراد فراخوان شده را از پایگاه خودرویی واکسیناسیون مطلوب ندانست و ضرورت تبلیغ بیشتر در این عرصه و اقناع سازی را یادآور شد.

محبی آغاز تزریق سهمیه واکسن جانبازان شیمیایی ۲۵ تا ۵۰ درصد، آغاز واکسیناسیون نیروهای تعریف شده هلال احمر و همچنین آغاز تزریق سهمیه جدید واکسن برای بیماران خاص و بیماران مبتلا به سرطان را از دیگر برنامه های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس استان قم را در رتبه بیست و سوم شیوع کرونا در بین همه استان های کشور خواند و گفت: در حال حاضر ۱۳، ۲۱۴ و ۲۲۱ شهر کشور به ترتیب در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی قرار دارند و متأسفانه هیچ کدام از شهرهای کشور در وضعیت آبی نیستند.

وی با تشریح نمودار کرونایی استان ها اذعان کرد: برخی استان های کشور مانند کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان روند باثباتی در موضوع کرونا ندارند و حتی شاید دستخوش برخی جهش های کرونایی شده باشند، ضمن آن که آمار و نمودار استان قم نیز بیانگر آن است که هنوز از پیک اخیر این بیماری خارج نشده ایم و از این رو باید دقت ها و مراقبت های لازم همچنان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول