اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

مراکز اخذ رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در انگلستان، اسپانیا و جمهوری آذربایجان

سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور، در شعب اخذ رای در انگلستان، اسپانیا و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

مراکز اخذ رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در انگلستان، اسپانیا و جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری همچون دوره‌های قبل در تعدادی از کشورهای خارجی نیز برگزار می‌شود.

امسال نیز این دور از انتخابات در انگلستان، اسپانیا و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

* حوزه‌های اخذ رای در انگلستان

براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، همزمان با برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ ژوئن ۲۰۲۱)، هموطنان و شهروندان ایرانی مقیم بریتانیا نیز می‌توانند آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بریزند. براین اساس، حوزه‌های اخذ رای علاوه بر لندن با ۵ حوزه رای گیری، در سایر شهرهای بریتانیا از جمله منچستر، گلاسکو، لیدز، نیوکاسل، کاردیف و بیرمنگام نیز مستقر خواهد بود و محل دقیق این حوزه‌ها متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

* حوزه‌های رای گیری در اسپانیا

از سوی دیگر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید نیز اعلام کرد که سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، طبق سنوات گذشته در دو حوزه رای گیری در شهرهای مادرید (در محل سفارت) و بارسلونا (مکان متعاقباً اعلام می‌شود) دایر خواهد شد. گفتنی است اعضای هیأت اجرایی و نظارت انتخابات در اسپانیا تعیین شده و نخستین نشست این هیأت هم به ریاست حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید روز سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ به منظور انجام هماهنگی‌های لازم تشکیل شد.

* برگزاری انتخابات در باکو

سفارت ایران در باکو نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همزمان با آغاز فرآیند رسمی اقدامات اجرایی برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با دستور وزیر کشور و ابلاغیه ستاد انتخابات خارج از کشور، هیأت اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه جمهوری آذربایجان تشکیل و عصر سه‌شنبه نیز اولین جلسه هماهنگی هیأت اجرایی انتخابات در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور همه اعضای اجرایی و نظارتی برگزار و زمینه حضور و مشارکت حداکثری هموطنان مقیم جمهوری آذربایجان در این رویداد فراهم شد. 

براساس اعلام سفارت ایران در باکو، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ( ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ ) در محل مدرسه ایرانیان باکو - مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر (عج) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول