اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پیش‌بینی کاهش 30 درصدی تردد در تعطیلات پیش‌رو/ یک درصد افزایش تردد برابر با 1.9 درصد رشد ابتلا به کرونا

معاون مرکز مدیریت راه‌ها گفت: طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، هر یک درصد افزایش تردد خودرو در محورهای بین استانی برابر با افزایش 1.9 درصدی ابتلا به کرونا است.

پیش‌بینی کاهش 30 درصدی تردد در تعطیلات پیش‌رو/ یک درصد افزایش تردد برابر با 1.9 درصد رشد ابتلا به کرونا

مهدی مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: محدودیت‌های تردد تعطیلات پیش‌رو از ساعت 12 امروز آغاز شد و تا ساعت 12 روز دوشنبه 17 خرداد ادامه دارد. 

* ارسال تخلفات تردد به پلیس از طریق 1705 سامانه ثبت تخلفات

وی بیان کرد: در حال حاضر 2471 دستگاه سامانه ترددشمار جاده‌ای، 860 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 1705 دستگاه سامانه ثبت تخلفات در جاده‌های کشور فعال است.

وی افزود: این 1705 دستگاه سامانه ثبت تخلفات، تخلفاتی نظیر تردد در محدودیت‌های کرونایی را نیز ثبت می‌کند و اطلاعات تخلف به پلیس ارسال می‌شود.

مخبر ادامه داد: همچنین سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها در 24 ساعت روز و کل ایام هفته فعال است که مسافران می‌توانند وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌ها و آخرین اطلاعات را در این باره از طریق پیام کوتاه و سامانه مرکز مدیریت راه ها دریافت کنند.

* پیش‌بینی کاهش 30 درصدی تردد در تعطیلات پیش‌رو با توجه به محدودیت‌های کرونایی

معاون مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های ترافیکی که برای تعطیلات پیش‌رو داریم، احتمالا با کاهش 30 درصدی تردد در این ایام مواجه باشیم. 

وی توضیح داد: در ایام تعطیلات عید فطر که پیش از این بود، کاهش 30 درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال 99 و کاهش 50 درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال 98 داشتیم. 

معاون مرکز مدیریت راه‌ها گفت:‌ البته در استان‌های گیلان، مازندران و البرز کاهش بیش از 50 درصدی ترافیک خواهیم داشت. 

وی گفت:‌پیش‌بنیی شده است از امروز 12 تا 17 خرداد میزان ترافیک یک‌میلیون تا 1.2 میلیون خودرو باشد که ترافیک هفته گذشته در همین بازه زمانی 1.8 میلیون خودرو بود. 

* پیش‌بینی افزایش ترافیک در آزادراه‌های تهران - کرج و تهران - ساوه

مخبر بیان کرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های اعمال شده، محدودیت تردد بین‌استانی است، پیش‌بینی می‌کنیم افزایش ترافیک در آزادراه‌های تهران - کرج و تهران - ساوه خصوصاً در ساعات 14 تا 19 در روزهای پیش‌رو داشته باشیم. 

* ترافیک در محورهای تهران - شمال روان خواهد بود

معاون مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی، پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک در محورهای هراز، کندوان، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در تعطیلات پیش‌رو روان باشد. 

* هر یک درصد افرایش تردد بین‌استانی برابر با 1.9 درصد افزایش ابتلا به کرونا

معاون مرکز مدیریت راه‌ها گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، ارتباط مستقیمی بین میزان مبتلایان به کرونا و سفرهای بین‌استانی وجود دارد. 

وی توضیح داد: هر یک درصد تردد بین استانی برابر با 1.9 درصد افزایش آمار ابتلا به کرونا است و ما هم توصیه می‌کنیم مردم حتما از سفر غیرضروری پرهیز کنند. 

* پیش‌بینی انباشت 20 هزار وسیله نقلیه در مازندران

معاون مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: طبق برآوردهایی که داشته‌ایم، انباشت وسایل نقلیه در استان‌های مازندران و گیلان با توجه به محدودیت‌های اعمال شده کرونایی زیاد نخواهد بود.

مخبر ادامه داد: پیش‌بینی انباشت 20 هزار وسیله نقلیه در مازندران و 15 هزار وسیله نقلیه در گیلان داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول