اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشف ۹۳۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان سمنان

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری سمنان از کشف ۹۳۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سال گذشته در این استان خبر داد.

کشف ۹۳۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اسلامی‌راد ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی پلیس امنیت اقتصادی که در سالن فجر ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان برگزار شد، به رویدادهای مهم خردادماه اشاره کرد و یاد و خاطره امام راحل و تمام شهیدان انقلاب اسلامی از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ تاکنون را گرامی داشت.

وی به حضور افسران کاربلد و شایسته در مجموعه فرماندهی انتظامی استان سمنان به‌ویژه حوزه برخورد با جرائم اقتصادی اشاره و خطاب به شرکت‌کنندگان در نشست اظهار کرد: قدردان زحمات و خدمات شما هستیم؛ هرچند در واقع هیچ کسی نمی‌تواند قدردان این حجم خدمت و احساس مسؤولیت باشد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری سمنان با اعلام کشف ۹۳۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سال گذشته و با اشاره به سهم و نقش بی‌بدیل و غیرقابل‌انکار پلیس برای مقابله با قاچاق، تصریح کرد: ۶۳۹ میلیارد ریال از این رقم توسط مأموران نیروی انتظامی کشف شده است.

اسلامی‌راد با بیان اینکه عمده کار مبارزه با قاچاقچیان در حوزه عملیاتی و جزو کارکرد پلیس است، افزود: ناجا در این مسیر شهیدان و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب کرده است که نشان از اهتمام نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق کالا دارد.

فرمانداران با پلیس هماهنگ باشند

وی مبارزه با قاچاق را حوزه‌ای بسیار حساس و مهم خواند و گفت: دوستان ما در نیروی انتظامی واقعاً دارند، در این بخش کار می‌کنند و دیگر نهادها و دستگاه‌ها هم باید با نیروی انتظامی همراه باشند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری سمنان تأکید کرد: کمیسیون‌های شهرستانی باید به ریاست شخص فرماندار برگزار شود و در ابلاغیه‌هایی تأکید کرده‌ایم که فرمانداران باید با پلیس هماهنگ باشند و کوتاهی در این حوزه به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

اسلامی‌راد با تأکید بر اشراف مأموران و دست‌اندرکاران بر قوانین مرتبط با قاچاق کالا و ارز از حمایت کامل خود از اقدامات و طرح‌های انتظامی خبر داد.

تأمین امنیت مردم؛ بنیان مأموریت‌های انتظامی

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات اقتصادی بحران‌های امنیتی را به دنبال دارد، جایگاه پلیس امنیت اقتصادی را در شرایط کنونی کشور بسیار مهم و ویژه دانست.

سیدعلی میراحمدی تأمین امنیت مردم را شالوده و بنیان مأموریت‌های انتظامی خواند و تأکید کرد: مردم از ما مطالبه امنیت دارند و باید بتوانیم به بهترین شکل ممکن این خواسته به‌حق مردم را برآورده سازیم.

وی در همین راستا به برخی از مصادیق و نمونه‌های مظلومیت نیروی انتظامی در جامعه و بین مسئولان اشاره کرد و گفت: این مظلومیت ما را از انجام صحیح و کامل مأموریت‌ها و خدمت بی‌منت به مردم بازنمی‌دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی بیان کرد: با تأسی از سیره امام خمینی (ره) کارها را فقط برای رضای خداوند متعال انجام دهیم.

میراحمدی با بیان اینکه اگر نگاه ما در اجرای مأموریت‌ها خدایی باشد، قطعاً پیروزی و موفقیت نیز نصیب ما خواهد شد، افزود: باید نگاهمان به تک‌تک مأموریت‌ها به‌عنوان یک تکلیف شرعی باشد.

وی ضمن تأکید بر رعایت عزت و اقتدار سازمانی، تعامل سازنده با تمام نهادها و دستگاه‌هایی که به‌نوعی با مأموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی مرتبط هستند را خواستار شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: لزوم توجه به مقوله صیانت و اهتمام در حفظ آبروی پلیس و همچنین تقویت روح مناعت طبع نیز مورد تأکید قرار دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول