اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

تاریخچه دعوت به اعتراضات طنزگونه؛ از «کچل کردن» تا «زدن اتو به برق»

بخش تندروی جریان اصلاح طلب قصد ساماندهی اعتراض مدنی با آرای سفید را دارد ولی این جریان پیش از این با همکای اپوزیسیون و ضد انقلاب خارج‌نشین اعتراضات مدنی دیگری را نیز ترتیب داده بود.

تاریخچه دعوت به اعتراضات طنزگونه؛ از «کچل کردن» تا «زدن اتو به برق»

گروه سیاسی خبرگزاری فارس- براساس خبری که فارس منتشر کرد، احزاب تندرو اصلاح‌طلب بنا دارند با سرمایه گذاری بر روی ضد انقلاب و همچنین طرفداران یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده، تعداد آرای باطله را افزایش دهند و اسم آن را هم اعتراض مدنی سفید گذاشتند.

این اما اولین اعتراض مدنی مشترک اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب نیست و پیش از این نیز از این دست اعتراضات مدنی در کارنامه خود ثبت کرده اند.

زدن اتو به برق

مردادماه سال88 و در بحبوحه فتنه بود که یک موج رسانه‌ای با این مضمون راه افتاد که کسانی که اعتراض دارند، ساعت 9 شب که اوج مصرف برق است، به طور همزمان اتوهای خود را به برق بزنند تا با افت ولتاژ برق نظام جمهوری اسلامی به فشار بیفتد و صدای اعتراض ما را بشنود. 

 

 

ورای اینکه هیچ‌گاه این اعتراض مدنی آنها جواب نداد و کشور با افت فشار برق مواجه نشد ولی این اتفاق هنوز نیز دستمایه طنز در فضای سیاسی- رسانه ای است.

کچل کردن

در مورد دیگر نیز پس از موج سواری ناشیانه ضد انقلاب پیرامون حواشی اتفاقات بند 350 زندان اوین که حتی مورد تکذیب وزیر دادگستری دولت روحانی نیز قرار گرفت، جمعی از حامیان فتنه که عمده آنها نیز در خارج از کشور به سر می برند، پیشنهاد دادند تا برای ابراز همدردی با فتنه گران در زندان، هر کسی با تراشیدن موهای سر خود و قرار دادن عکس آن بر فضای اینترنت، به ابراز همدردی با آنها پرداخته و گامی بلند جهت سرنگونی جمهوری اسلامی بردارد!

 

 

با این حرکت مدنی عکس تعدادی از فعالین مدنی و رسانه‌ای وابسته به اصلاح‌طلبان که موهای خود را از بیخ تراشیده بودند در بستر برخی سایت ها منتشر شد.

سوت زدن به جای «الله اکبر» در روز قدس

یکی از سایت های ضدانقلاب در سال1390، پیشنهاد داده بود که فتنه‌گران به حرف شورای هماهنگی تبلیغات گوش نکنند و اگر قرار است سر و صدایی هم ایجاد شود بهتر است فتنه گران به جای الله اکبر گفتن «سوت» بزنند.

 

 

این سایت نوشته بود: «زدن سوت کمتر انرژی میخواد و صاحب سوت بیشتر میتونه به اعتراضش ادامه بده».

این سایت همچنین درباره دلایل طرح این پیشنهاد علمی! عنوان کرده است: زمان آن رسیده که با متد های استاندارد، اعتصابات و نافرمانی های مدنی خودمان را از شر این نظام خلاص کنیم، نه با شعارهای مذهبی که ناکار آمدی خودشان را بارها ثابت کرده اند.

 در جریان فتنه سال ۸۸ هم محافل ضدانقلاب پیشنهادات دیگری همچون بادکنک هوا کردن، زدن اتو به برق، خاموش کردن لامپ ها، پرداخت نکردن قبوض گاز و برق، روشن کردن شمع و... را به عنوان شیوه مبارزه مطرح کرده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول