اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیشرفت ۴۰ درصدی کارخانه دولومیت نهاوند

فرماندار نهاوند با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی کارخانه فرآوری سنگ معدنی دولومیت نهاوند گفت: با افتتاح کارخانه ۲۰۰ نفر از نیروهای شهرستان مشغول به کار می‌شوند.

پیشرفت ۴۰ درصدی کارخانه دولومیت نهاوند

مراد ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به ظرفیت معادن دولومیت در نهاوند، شرکت شستا سال گذشته سرمایه‌گذاری کلانی را در این بخش انجام داد که خوشبختانه تاکنون میزان پیشرفت آن رضایت‌بخش بوده است.

وی گفت: این شرکت برای سرمایه گذاری در کارخانه دولومیت بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اختصاص داده که با توجه به پیشرفت خوبی که طی چند ماه گذشته داشته انتظار می‌رود تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه با توجه به اینکه هدف از راه‌اندازی این کارخانه‌ها در سطح شهرستان توسعه و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است اضافه کرد: با توجه به قول مساعد سرمایه‌گذار مقرر شده با افتتاح کارخانه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از نیروهای شهرستان در این زمینه به کار مشغول شوند.

وی اضافه کرد: فعال کردن واحدهای تولیدی با رفع موانع آنها امکانپذیر است که در این زمینه مشکلات تعدادی از واحدهای تاثیرگذار صنعتی، کشاورزی و یا خدماتی احصاء و در کارگروه رفع موانع با حضور دستگاه‌های مرتبط مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ناصری از راه‌اندازی و فعال کردن یک واحد گاوداری ۱۲۰راسی شیرده در روستای توانه این شهرستان خبر داد و گفت: گاوداری ۱۲۰ راسی گاو شیرده به دلیل کمبود منابع مالی از چهار سال پیش راکد شده بود که با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت مجددا بله چرخه تولید و فعالیت بازگشته است.

وی افزود: با اجرایی شدن این کار طی پیگیری‌های که از طریق استان به عمل آمد ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در اختیار این واحد قرار داده شد و همین مساله  باعث بازگشت به چرخه تولید شده است.

فرماندار نهاوند افزود: با توجه به سیاست استانداری همدان در خصوص حمایت از واحدهای راکد برای بازگشت به تولید، طی بازدید معاون اقتصادی استاندار از طرح‌های راکد شهرستان مقرر شد جهاد کشاورزی نهاوند واحدهای تولیدی دارای مشکلات اعتباری را شناسایی و به استان اعلام کند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول