اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

امضای تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان

عبدالرضا رحمانی فضلی، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان، ابراز امیدواری کرد با هماهنگی صورت گرفته در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مساله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت های بیشتری بین دو کشور شروع شود.

امضای تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دومین روز از سفر وزیر کشور تاجیکستان به تهران، پس از امضاء و تبادل تفاهم نامه همکاری وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان که در محل وزارت وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه که در دو روز گذشته مذاکرات مفصل در حوزه های مختلف همکاری با آقای رمضان رحیم زاده وزیر کشور جمهوری تاجیکستان داشتیم؛ گفت: با مذاکراتی که از اسفندماه سال گذشته با آقای رحیم زاده در تاجیکستان داشتم و سفری که آقای دکتر محمد جواد ظریف به این کشور بعد از سفر بنده داشتند؛ امروز حاصل این زحمات و تلاشها منجر به امضای سند همکاری میان دو کشور شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه با توافقات خوبی که میان دو کشور به امضا رسید، گفت: قطعاً این توافقات در گسترش روابط و مناسبات در حوزه های امنیتی، انتظامی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری موثر واقع خواهد شد.

وزیر کشور با بیان این موضوع که امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته بتوانیم در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مسأله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت های بیشتری را شروع کنیم؛ خاطر نشان کرد: همکاری دو کشور مسلمان، همسایه و فارسی زبان برگ زرینی در روابط دوجانبه کشور است و تلاش داریم این اقدامات مقدمه ای برای گسترش روابط با سایر کشورهای فارسی زبان و منطقه باشد.

رحمانی فضلی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاا... بتوانیم با همکاری سازنده در عملی و اجرایی ساختن این توافقات گام های موثری برداریم تا آثار مثبت این همکاری در توسعه اقتصادی و تجاری دو کشور دیده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول