اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رد پای عشق، پشت ویلچر اتابک/ دانش‌آموزی که هر روز دوست معلولش را به مدرسه می‌رساند

دانش آموزی از تبار آفتاب، همدل و همیاری که وجودش دریایی از عشق است و معنای رفاقت و انسانیت را در کوچه های خاکی روستای کچوئیه در منطقه باغبادران، با مهربانی به تفسیر می‌کشد.

رد پای عشق، پشت ویلچر اتابک/ دانش‌آموزی که هر روز دوست معلولش را به مدرسه می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در دبیرستان متوسطه اول پسرانه زکریای رازی روستای کچوئیه منطقه باغبادران اتابک عطایی مشغول تحصیل است؛ پسری که در 6 سالگی هر دو پایش فلج می شود و در حال حاضر در پایه هشتم مشغول به تحصیل است.

اتابک بر روی ویلچر می‌نشیند و با همان ویلچر به مدرسه ‌می آید تا به تحصیل ادامه دهد اما نکته اینجاست که هر روز اتابک توسط یکی از همکلاسی‌های خود همراهی می‌شود.

محمد عطایی پسر خوش قلب این روستا دوست اتابک است که در طی چند سال اخیر اتابک را با ویلچر به مدرسه می‌آورد، او در این همه سال‌ها همیار و همدل اتابک بوده و او را تنها نمی گذارد، همیشه و همه جا با اتابک عطایی همراه است و از دوستش، همانند چشمانش محافظت میکند.

محمد عطایی که در خانواده‌ای فرهنگی زندگی می‌کند در خصوص دوستی با اتابک می‌گوید: من سالهاست که با اتابک دوست هستم، سعی می‌کنم به او کمک و از او مراقبت کنم و از این کار خیلی لذت می‌برم.

وی با شوق زیاد به ما گفت: ما هر دو دوست ماندگار هستیم، قبل از آمدن ویروس کرونا روزانه ۳ کیلومتر مسافت را طی می کردم تا به اتابک برسم و با هم به مدرسه برویم و تمام کارهای شخصی او را انجام می‌دادم، الان هم برای یک سری دروس به سراغ اتابک می‌روم و ممکن است در طول روز چند بار این مسافت را طی کنم اما اصلا احساس خستگی نمی کنم و باتمام وجود دوست دارم این کار را انجام می‌دهم چرا که به خودم و قلبم قول دادم که همیشه با او باشم.

جهانبخش رفیعی مدیر دبیرستان زکریای رازی روستای کچوئیه منطقه باغبادران در خصوص دوستی محمد و اتابک می‌گوید: ما در برنامه‌های مدرسه فعالیت‌های جذابی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی داریم که برای بچه‌ها انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل باشد و یکی از این برنامه‌ها (روز خوب پر خاطره مدرسه) است.

وی می‌افزاید: در این روز که دانش‌آموزان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی یکبار در ماه به مدرسه می‌آیند شاهد بودم محمد همانند یک همدم از اتابک مراقبت می کند و هرگز او را در هیچ موردی تنها نمی گذارد. حتی در اردوهای یک روزه که قبلاً برگزار می‌شد تمام امکانات را برای سفر بی دردسر اتابک فراهم می‌کرد و معتقدم محمد درس مهربانی میدهد و از تبار آفتاب آمده تا به دیگران محبت کردن را یاد دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول