اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توسعه دولت الکترونیک راه موقعیت‌های فساد را می‌بندد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هرچه دولت الکترونیک توسعه یابد و برخورد چهره به چهره کم‌تر شود، به‌تبع آن راه خیلی از موقعیت‌های فساد بسته می‌شود و سرعت انجام کار بالا می‌رود.

توسعه دولت الکترونیک راه موقعیت‌های فساد را می‌بندد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در گردهمایی کارشناسان حراست استانداری، فرمانداری و شهرداری‌های استان سمنان اظهار کرد: حراست به معنای مچ‌گیری نبوده و از وظایف این نهاد نیست؛ بلکه با توجه به اسم این نهاد، حراست نگهبان است و باید پیشگیری و صیانت از خطا و تخلف احتمالی را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه یکی از جنبه‌های کاری شما مسؤولان حراست، صیانت از ارزش‌های این نظام است، گفت: وجود رهبری و امام خمینی (ره) نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌های این نظام همواره باید مدنظر شما قرار داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: باید از تمامی ارزش‌هایی که مردم همواره قبول داشته و بارها و بارها در صحنه عمل با راهپیمایی و یا حضور پای صندوق‌های رأی، با ابراز وفاداری به‌ نظام و ارزش‌های نظام آن را به اثبات رساندند، حفاظت و حراست کنید و همواره در ذهن داشته باشید که در این راه نسبت به خون شهدا مسؤول بوده و باید در انجام‌ وظیفه و شغل خود ساعی و کوشا باشید.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه شما مسؤولان حراست فرمانداری و شهرداری‌ها که در دو نهاد تأثیرگذار در دل یک مجموعه فعالیت می‌کنید، وظیفه‌ای به‌مراتب سنگین‌تر نسبت به سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی دارید، عنوان کرد: شما باید به‌عنوان کسانی که در جایگاه حاکمیتی قرار دارید، بتوانید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این جایگاه را در حفظ و حراست از ارزش‌های نظام به کار گرفته و اعمال کنید.

وی ادامه داد: ما مقابل همکاران، مدیران و کسانی که به مردم خدمت می‌کنند، مسؤول هستیم و باید آژیرهای خطر را به‌موقع به صدا دربیاوریم تا مسؤول و همکار ما، به سمت خطا و تخلف احتمالی گام برندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: قبل از بروز خطا و تخلف، به‌عنوان وظیفه انسانی و وظیفه ذاتی که در این مسؤولیت وجود دارد، باید به دنبال مصون‌سازی افراد باشیم و افرادی که خطا می‌کنند را با دید اصلاح‌گرایانه و ارشادی، همان‌گونه که رویه پیامبران، امامان و امام راحل ما بوده است، هدایت کنیم.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی در نظام همچون شهرداری، ارتباط چهره به چهره با مردم ندارد و این مهم می‌تواند ما را در معرض خطا و تخلف قرار دهد؛ نیاز است تا در این مسیر با حراست و صیانت به‌موقع، از ارائه خدمات درست، منطقی و مستدل به شهروندان نگهبانی کنیم.

وی تصریح کرد: سعی کنیم تا با اجرای وظایف خود به‌صورت مطلوب و اجرای وظیفه دینی امر به معروف، در کوتاه‌ترین زمان با حداقل سختی‌ها، خواسته‌های مردم میسر شود که در این مسیر هرچه دولت الکترونیک را توسعه داده و سامانه‌های ارائه خدمات را گسترش دهیم، برخورد چهره به چهره کم‌تر شده و به‌تبع آن راه خیلی از موقعیت‌های فساد بسته می‌شود و سرعت در انجام کار افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: ما نیز باید در مسیر حراست از کارکنان و همکاران، به سمت استفاده از راه‌های نوین گام برداشته و به‌جای برخورد با افراد، در راستای صیانت از همکاران، راه‌های نفوذ را ببندیم؛ ارتباط چهره به چهره با افراد یکی از این راه‌های نفوذ بروز خطا و تخلف احتمالی است.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه چه‌بسا بسیاری افراد هستند که می‌شود با یک تذکر و ارشاد اصلاح‌گرایانه، نسبت به جلوگیری از بروز خطا و تخلف توسط آنان اقدام کرد، گفت: استان سمنان یکی از پاک‌ترین استان‌ها در این حوزه‌ها است که بسیار شاخص و ارزشمند بوده و یقیناً به‌واسطه وجود مردمی مؤمن و اخلاق‌مدار این مهم محقق شده که جای شکرگزاری دارد.

امام راحل؛ شخصیتی بی‌بدیل بین رهبران انقلاب‌های دنیا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز امام خمینی (ره)، گفت: امام راحل از شخصیتی ارزنده و چندوجهی برخوردار بودند که همین مهم ایشان را به رهبری بی‌بدیل بین رهبران انقلاب‌های دنیا تبدیل کرد.

خجسته‌پور گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی روحانی و عارفانه داشتند و همان‌گونه که گفتند «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم»؛ این رهبر بی‌بدیل با حالتی روحانی و ضمیری امیدوار در نیمه خردادماه به دیدار حق و معبود خود شتافتند که می‌توان گفت آن روز، روزی بسی غمگینانه بود.

وی اضافه کرد: امروز پس از ۳۲ سال، همچنان یاد و نام و عطر دل‌انگیز سخنان امام راحل در جامعه ما ساری و جاری است و الحق و الانصاف شاگرد خلف ایشان، مقام معظم رهبری نیز که هدایت و رهبری این نظام را به دست گرفتند، خلفی صالح بوده و در سه دهه توانستند تقریباً با همان ویژگی‌هایی که امام راحل داشتند]، انقلاب را در مسیر خود به پیش ببرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه سیاست‌مداران بزرگی در طول تاریخ آمدند و رفتند و تنها یک وجه شخصیتی داشتند و در یک حوزه شخصیتی و کاری بارز بودند، گفت: اما حضرت امام (ره) یک انسان چندوجهی بودند؛ ایشان علی‌رغم اینکه در حوزه سیاست یکی از سرآمدان تاریخ بوده و انقلابی شاخص و بزرگ را در تاریخ و جهان رهبری کردند، در سایر وجوهات شخصیتی نیز دارای خصیصه‌های بارز، و ارزنده و شاخص بودند.

خجسته‌پور تأکید کرد: شخصیت عرفانی حضرت امام (ره) نیز بسیار والا و ارزنده است و اگر کتاب‌های ایشان در این حوزه را موردمطالعه قرار دهیم، به این مهم پی می‌بریم که با یک عارف کامل روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه معمولاً در طول تاریخ عرفا کمتر به سمت سیاست رفته و اظهارنظر کردند، ادامه داد: اما امام (ره) علی‌رغم اینکه عارفی وارسته بودند، در سیاست نیز پیشوا و رهبری شاخص و بی‌بدیل محسوب می‌شدند که به‌واقع می‌توان گفت چنین ترکیبی بین بزرگان در سراسر ممالک دنیا، به‌ندرت قابل‌مشاهده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: امام راحل همچنین فیلسوف بودند و به‌عنوان نخستین مرجع، اجازه تدریس فلسفه در حوزه‌های علمیه را صادر کردند؛ آن‌هم در برهه زمانی که برخی افراد در حوزه علمیه، نامهربانی‌هایی را به حضرت امام (ره) و فرزند خلف ایشان آقا مصطفی روا داشتند.

خجسته‌پور بیان کرد: فقاهت، فقیه بودن و در زمره مرجع اعلم تقلید شیعیان بودن را نیز باید به دیگر وجوه وجود شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) اضافه کرد.

وی افزود: حتی ما شاهدیم که در کنار تمامی این وجوه شخصیتی، حضرت امام (ره) در ادبیات نیز شاخص بودند و دیوان شعری ارزنده داشتند که می‌توان وجوه سیاست، فقاهت، عرفان و فلسفه ایشان را نیز در این اشعار به‌وضوح مشاهده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: تنها یک چنین شخصیتی است که می‌تواند در این قرن که بسیاری اعلام کردند، پایانی است بر انقلاب‌ها، انقلابی را به وجود آورد که با همه انقلاب‌های پیشین متفاوت باشد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل بدون خشونت و به‌صورت غیرمسلحانه و غیرچریکی انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند؛ هرچند در این مسیر گروه‌هایی چریکی و مسلحانه نیز فعالیت داشتند که حضرت امام (ره) خط این گروه‌ها را از انقلاب جدا کردند.

وی عنوان کرد: شاگرد خلف حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری نیز از وجوهات ارزنده‌ای برخوردارند که امیدواریم همه ما بتوانیم این راه پرافتخار و ارزشمندی که مقام معظم رهبری و امام راحل برای ما گشودند در پیش گرفته و از کیان ایران اسلامی دفاع کنیم.

ارزیابی مستمر مسؤولان حراست دستگاه‌ها

مدیرکل حراست استانداری سمنان نیز در این جلسه گفت: امروز با توجه به برنامه‌های زمان‌بندی و سالانه خود، نخستین گردهمایی کارشناسان حراست شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برگزار می‌شود.

حسن مبین ضمن قدردانی از تلاش‌های تک‌تک این افراد، در مسؤولیت حراست فرمانداری و شهرداری‌ها، افزود: در زمینه اطلاع‌رسانی، صیانت از همکاران و اقدامات پیشگیرانه از تخلفات، اقدامات خوبی توسط واحدهای حراست فرمانداری و شهرداری صورت گرفته است که به این واسطه کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه حراست‌ها در جایگاه مشاوران صادق و امین مدیران یک مجموعه هستند، عنوان کرد: کارشناسان حراست در زمینه پیشگیری و صیانت نقش بسیار سازنده‌ای دارند.

مدیرکل حراست استانداری سمنان اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه با تذکر و یادآوری و توجیه فرد و اطلاع‌رسانی به مدیر، می‌تواند در راستای پیشگیری و صیانت بسیار تأثیرگذار باشد.

مبین ادامه داد: همکاران و مسؤولان حراست فرمانداری و شهرداری‌ها، تذکرات، فرمایشات و راهنمایی‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان سمنان را در امر انتخابات، مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی مسؤولان حراست استانداری، فرمانداری و شهرداری‌ها، به‌صورت مستمر انجام می‌شود که در این جلسه نیز از سه نفر از مسؤولان حراست برتر قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول