اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جمهوری آذربایجان جایگاه ویژه ای در بین کشورهای هدف صادراتی دارد

نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: کشور جمهوری آذربایجان جزو مهم ترین مقاصد تجاری تولیدکنندگان و تجار آذربایجان شرقی محسوب می شود.

جمهوری آذربایجان جایگاه ویژه ای در بین کشورهای هدف صادراتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی چهارشنبه در ابتدای جلسه احصای مشکلات تجارت با جمهوری آذربایجان با اشاره ای به مجوز صادر شده برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی گفت: فعالان بخش خصوصی استان نیز ماه ها قبل برای واردات واکسن تقاضای خود را ثبت کرده و درخواست داده اند اما متاسفانه تاکنون مجوز واردات به آن ها داده نشده که امیدواریم با مجوز سازمان غذا و دارو، مشکلات این شرکت ها برای واردات دارو برطرف شود که اتاق بازرگانی نیز پیگیر این موضوع است. 

وی ادامه داد: شرکت هایی که توان لازم برای واردات واکسن کرونا را دارند، می توانند با اتاق ارتباط لازم را داشته باشند تا اتاق بازرگانی تبریز نیز پیگیر روند درخواست این افراد باشد. 

نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز در ادامه با اشاره ای به موضوع توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان گفت: این کشور جزو مهم ترین مقاصد تجاری تولیدکنندگان و تجار آذربایجان شرقی محسوب شده و اهمیت ویژه ای در بین کشورهای هدف دارد و میزان مراودات تجاری با این کشور قطعا در اقتصاد استان موثر خواهد بود.

ابراهیمی در خصوص جلسه ویدیوکنفرانسی هیات رییسه اتاق تبریز با اعضای کنفدراسیون ملی سازمان کارآفرینان جمهوری آذربایجان گفت: در این جلسه نیز راهکارهای افزایش ارتباط دو جانبه و مشکلات این ارتباط، احصا و راهکارهایی برای حل این مشکلات مطرح شد. 

وی، روابط سیاسی قوی را یکی از مهم ترین مولفه ها در ایجاد یک ارتباط موثر دانسته و گفت: در این میان سفیران کشورها اهمیت ویژه ای در برقراری ارتباط دو جانبه دارند و سفرا باید علاوه بر نقش سیاسی، نقش اقتصادی خود را در این روابط ایفا کنند. 

نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز بر پیگیری موضوع لیزینگ و انتقال ارز تاکید کرده و گفت: اتاق تبریز قطعا پیگیر این دو موضوع برای تسهیل در روابط اقتصادی بین دو کشور خواهد بود. 

گفتنی است در این جلسه مشکلات روابط تجاری با جمهوری آذربایجان توسط فعالان سه صنعت فولاد، لوازم خانگی و ماشین آلات احصا و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/60026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول