اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایان نشست وین؛ روسای هیأت‌ها برای چند روز رایزنی به پایتخت‌ها برمی‌گردند

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین پایان یافت و مقرر شد روسای هیأت‌ها برای چند روز رایزنی به پایتخت‌ها بر‌گردند و مذاکرات ظرف روزهای آینده مجددا از سر گرفته شود.

پایان نشست وین؛ روسای هیأت‌ها برای چند روز رایزنی به پایتخت‌ها برمی‌گردند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام برای ارزیابی روند گفت‌وگوهای اخیر در وین پایان یافت.

 

 

به دنبال بیش از یک هفته گفت‌وگوهای فشرده در چارچوب‌های دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف، کمیسیون مشترک برجام در ساعت ۲۰:۱۵ امشب (چهارشنبه) به وقت وین در محل گرندهتل این شهر تشکیل جلسه داد. 

در این نشست روسای هیأت‌های کشورهای عضو برجام به ارزیابی آخرین وضعیت گفت‌وگوها پرداختند. همه هیأت‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته تا این مرحله، یک بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها در روزهای آتی با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند، تاکید کردند. 

* عزیمت روسای هیأت‌ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت‌ها/ مذاکرات ظرف روزهای آینده مجددا از سر گرفته می‌شود

به گزارش فارس، در نشست کمیسیون مشترک برجام مقرر شد ضمن تداوم تماس‌ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیأت‌ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت‌ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آینده مجددا از سر گرفته شود.

به گزارش فارس، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشت و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز ریاست هیأت ایرانی در نشست مزبور را عهده‌دار بود. پیش از این نیز اعلام شده بود که هیأت‌ها برای مشورت‌ها و تصمیم‌گیری‌های بیشتر به پایتخت‌ها مراجعت خواهند کرد.

عراقچی امروز پیش از نشست مزبور در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که همه هیأت‌ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد، اظهار داشت: اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقد هستند که این طور نیست که حل نشدنی باشد، ولی به هر حال جزییات هم مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود.

 

 

وی همچنین بیان کرد: امروز در موقعیتی هستیم که باید یک جمع بندی جدیدی از مذاکراتی که تا الان انجام شده داشته باشیم. همه هیأت‌ها به این نتیجه رسیدند که باید مراجعه مجددی به پایتخت‌ها برای مشورت‌های بیشتر و تصمیم گیری‌های بیشتر در خصوص مسائل مورد اختلاف صورت بگیرد. امروز یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از آن هیأت‌ها به پایتخت‌های خودشان مراجعه خواهند کرد.

به گزارش فارس، امروز همچنین نشست دوجانبه‌ای با حضور روسای هیأت‌های ایران و روسیه در وین برگزار شد.

معاون وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه دهم خرداد ماه نیز در اظهاراتی با بیان این که پیشرفت‌های خوبی تا الان در مذاکرات وین داشتیم و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم، گفت: شخصا مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور، به پایان برسد. 

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار و هیأت‌های توافق کردند که دوباره گفت‌وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت‌های ایران و ۱+۴ در جلسه‌ای دوباره گردهم آمدند و بعد از آن به پایتخت‌ها برگشتند و مقرر شد دور جدید نشست روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شود که این نشست نیز برگزار شد و ۲۹ اردیبهشت ماه نیز مجدد کمیسیون تشکیل جلسه داد و توافق کردند به پایتخت‌ها بازگشته و پس از آن چهارم خرداد ماه در وین دوباره مذاکرات از سر گرفته شد و تا امروز (۱۲ خرداد ماه) ادامه داشت و قرار است بعد از نشست امروز روسای هیأت‌ها برای مشورت‌های بیشتر به پایتخت‌هایشان مراجعت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول