اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بستری و فوت ناشی از بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان رو به افزایش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در یک هفته گذشته بطور متوسط روزانه 230 مورد مثبت شناسایی شدند گفت: از ابتدای همه گیری کرونا یک هزار 337 مورد فوت ناشی از این بیماری در استان اتفاق افتاده است.

بستری و فوت ناشی از بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان رو به افزایش است

به گزارش  خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، سید مهدی طباطبایی ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد مثبت بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گفت: متاسفانه روند موارد ابتلاء، بستری و فوت ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان رو به افزایش است و در شبانه روز گذشته موارد ابتلاء با افزایش 261 مورد از مرز 38 هزار مورد گذشت.

وی با اشاره به این موضوع که در یک هفته گذشته بطور متوسط روزانه 230 مورد مثبت شناسایی شدند افزود: از ابتدای همه گیری کرونا یک هزار 337 مورد فوت ناشی از این بیماری در استان اتفاق افتاده است و در شبانه روز گذشته 2 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

طباطبایی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: در صورتی که فردی دچار علائم بیماری و یا در تماس با یک فرد مثبت باشد، سریعا به مراکز غربالگری 16 ساعته بیماری کرونا مراجعه کند.

به گفته دکتر طباطبایی، گرمای هوا و به دنبال آن استفاده از کولر و عدم امکان تهویه، نقش مهمی در انتقال بیماری کرونا داشته است.

وی با اشاره به مسافرت ها در تعطیلات نیمه خرداد گفت: از همه هم استانی های عزیز درخواست می شود رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند سلامتی خود و خانواده شان را حفظ نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خوشبختانه واکسیناسیون جمعیت عمومی گروه های هدف در حال انجام است و پوشش واکسیناسیون گروه های سنی بالای 70 سال حدود 39 درصد است.

وی ادامه داد: از هم استانی های عزیز درخواست می شود بر اساس اعلام همکاران ما در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت برای دریافت واکسن مراجعه نمایند با افزایش پوشش واکسیناسیون می توانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم و مرگ و میر این بیماری را کاهش دهیم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول