اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنان بیشترین متقاضیان اشتغال خانگی در زنجان

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: زنان بیشترین متقاضیان اشتغال خانگی در استان زنجان را تشکیل می‌دهند.

زنان بیشترین متقاضیان اشتغال خانگی در زنجان

لیلااجلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در رابطه با اهمیت کسب و کارهای خانگی، اظهار کرد: مشاغل خانگی هزینه‌های تولید را پایین می‌آورد و قدرت رقابت را افزایش می‌دهد و مزایای آن، پایین بودن هزینه راه‌اندازی، پایین بودن میزان ریسک سرمایه‌گذاری، حذف هزینه ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و امکان کار کردن به صورت پاره‌وقت و ایجاد توازن بین مسؤولیت خانوادگی زنان است.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان افزود: در دنیای امروز مسئله اشتغال بانوان با موانع و مشکلاتی مواجه است و از جمله دو راهی بین اشتغال و در خانه ماندن همواره برای بانوان که کودک دارند، وجود داشته است، وجود تولیدهای کوچک در خانه، محل کار و کار در منزل و یا در فرهنگ‌سراها و در محیط زنانه، از جمله مطالبات بانوان سرپرست خانوار است.

وی با اشاره به طرح ملی مشاغل خانگی، ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجرا است.

اجلی خاطر نشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، کمک و حمایت از کسب و کارهای خرد در حال اجرا است.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان با بیان اینکه بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این استان را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز نخست شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ و ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است.

وی افزود: فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

اجلی با اشاره به رسته‌های مزیت‌دار استان، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، تولیدکننده گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول