اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح «پیک کتاب» با همکاری پست استان زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح «پیک کتاب» با همکاری پست استان زنجان خبر داد.

اجرای طرح «پیک کتاب» با همکاری پست استان زنجان

 امیرعلی نیکبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از پست به عنوان سازمانی پیشتاز در ایام کرونایی یاد و اظهار کرد: در تمام این دوران اداره پست با وجود شیوع این بیماری به فعالیت خود ادامه داد و توانست مسؤولیت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به معرفی طرح «پیک کتاب» پرداخت و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، طرح پیک کتاب با هدف تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله اول از اجرای طرح، چهار باب کتابخانه عمومی حاج احمد مهدوی، سهروردی، سیدافضل موسوی و استاد رضا روزبه در شهرستان‌ زنجان مشخص شده است که علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این کتابخانه‌ها دریافت کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح امکان دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، که به هر دلیل قادر به مراجعه به کتابخانه نیستند، فراهم می‌شود، گفت: با همکاری اداره کل پست در این طرح، کتابداران درخواست امانت کتاب را از طریق تماس تلفنی، پیامک و یا سامانه اینترنتی دریافت می‌کنند و کتاب را به وسیله پیک به دست متقاضی می‌رسانند.

وی در ادامه از انجام سایر فعالیت‌های مجازی توسط این اداره کل خبر داد و گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در فضای مجازی و بهره مندی روستائیان از این برنامه‌ها فرصتی برای رشد و بالندگی فرهنگی در جامعه روستایی است.
نیک‌بخش بر لزوم معرفی کتاب با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، اعتماد به نفس، اعتیاد و حقوق شهروندی، به عنوان مهم‌ترین موضوعات اجتماعی، در فضای مجازی تأکید کرد.

انتهای پیام/73005/ق
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول