اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فرماندهان مرزبانی سومار و خانقین عراق با یکدیگر دیدار کردند

فرماندهان مرزبانی سومار از توابع شهرستان مرزی قصرشیرین و شهر خانقین استان دیاله عراق روز پنجشنبه در راستای ارتقای تعاملات و ایجاد روابط صمیمانه ۲ طرف با یکدیگر دیدار کردند.

فرماندهان مرزبانی سومار و خانقین عراق با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزار فارس از کرمانشاه، سرهنگ غلامرضا فتحی‌زاده فرمانده هنگ مرزی سومار در رأس هیأتی با همتای خود العمید بکر شاکر محمود کلانتر مرزی مندلی و خانقین جمهوری عراق نشست دیپلماتیک با محوریت تعامل و همکاری مشترک مرزی تبادل اطلاعات و مقابله با قاچاق و جرائم مرزی در محل گردان مرزی صلاح‌الدین عراق برگزار کردند.

فرمانده هنگ مرزی سومار در این نشست در سخنانی هدف از تشکیل این ملاقات را در راستای افزایش اقدامات کنترلی، جلوگیری از هرگونه ورود و خروج عابرین غیرمجاز و مبارزه جدی با قاچاق کالا و احشام در مرزهای مشترک ایران و عراق، تبادل اخبار و اطلاعات و همکاری‌های متقابل در زمینه موضوعات مشترک و جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان و عابرین غیرمجاز و سایر تخلفات مرزی اعلام کرد.

فتحی‌زاده افزود: گشت‌های مرزی مشترک امنیت مرز مشترک را تضمین می ‌کنند و پاسخگو بودن به امورات مرزی به صورت شبانه‌روزی در ۲ طرف مرز یکی از نشانه‌های جدی بودن طرفین در حفظ و حراست از مرز مشترک است و این مهم باید تداوم یابد.

وی همچنین به پیگیری مصوبات جلسات و ملاقات‌های مرزی قبلی اشاره و عنوان کرد: با توجه به قرار داشتن کشورمان در آستانه انتخابات و از طرفی امکان تلاش گروهک‌های تروریستی در راستای تعرض و نفوذ به خاک جمهوری اسلامی ایران برخورد با تیم‌های معاند و انسداد نوار مرز به روی متجاوزان مرزی را از کلانتر کشور مقابل خواستار و بر نگهداری از میله‌های مرزی تداوم جلسات کلانتران تبادل اطلاعات در خصوص گروه‌های تکفیری و قاچاقچیان کالا و احشام و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

مشکلی در حوزه مرزی نداریم

کلانتر مرزی مندلی و خانقین جمهوری عراق نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، همکاری با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را موجب ایجاد امنیت پایدار در مرزهای ۲ کشور دانست.

العمید بکر شاکر محمود افزود: امروز ما احتیاج به همکاری و تبادل نظر داریم زیرا که در غیر این صورت برقراری امنیت به سختی انجام می‌شود.

وی با ابراز رضایت از پایبندی ۲ طرف به مصوبات جلسات قبلی، موضوع گشت‌های همزمان را عنوان کرد و آن را راهکاری مناسب در حوزه امنیت دانست و تداوم آن را خواستار شد.

وی افزود: نیروهای مرزبانی کشور عراق در خصوص پایبندی به تعهدات مرزی و همچنین تامین امنیت نوار مرزی در سنگری واحد قرار دارند و با توجه به اشتراکات زیاد بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های فی مابین باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی اظهار داشت: با تعاملات خوب ۲ طرف و اقدام‌های صورت گرفته مرزهای ۲ طرف از امنیت خوبی برخوردار است و مشکلی در حوزه مرزی نداریم واین مرهون زحمات مرزبانان و مرزداران ۲ طرف است و امید است با تعامل هر چه بیشتر این امنیت همچنان حفظ شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول