اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شاهکار قرارگاه خاتم‌الانبیاء در گلستان/ افتتاح ۲۰ هزار هکتار زهکشی در کمتر از ۳ ماه بدون دریافت منابع مالی

شاهکارهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سراسر کشور در راستای کمک به دولت با ترسیم کلیدواژه «ما می‌توانیم» است و امروز شاهد افتتاح ۲۰ هزار هکتار زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان در کمتر از سه ماه هستیم پروژه‌ای که بدون تامین منابع از سوی کارفرما «سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان» به ثمر نشست.

شاهکار قرارگاه خاتم‌الانبیاء در گلستان/ افتتاح ۲۰ هزار هکتار زهکشی در کمتر از ۳ ماه بدون دریافت منابع مالی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پروژه زهکشی۲۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان امروز در مرکز خدمات جهاد کشاورزی روستای النگ «کردکوی» از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد، پروژه‌ای که با ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در کمتر از سه ماه به بهره‌برداری رسید و این در حالی است که قرارگاه خاتم تاکنون هیچگونه نقدینگی از طرف کارفرما «سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان» دریافت نکرده است، «جواد علیرضایی نجار» مدیرعامل حیات سبز و هلدینگ تخصصی فناوری و ارتباطات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون جزئیات اجرای این پروژه در استان گلستان توضیحاتی ارائه کرد که مشروح آن در اختیار مخاطبان خبرگزاری فارس قرار می‌گیرد.

*لبیک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در اجرای پروژه‌های زیرساختی گلستان

مدیرعامل موسسه حیات سبز قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در خصوص اجرای زهکشی۲۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان گفت: پروژه‌ای که امروز شاهد افتتاح آن هستیم از مجموع ۵۰ هزار هکتار زهکشی اراضی اولویت‌دار استان گلستان در حوزه گرگان‌رود و قره‌سو است، این پروژه اسفند سال ۱۳۹۹ از طرف کارفرما «سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان» به مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) واگذار شد.

جواد علیرضایی نجار با اشاره به اینکه مدت ‌زمان اولیه قرارداد دو ساله بود، تصریح کرد: دغدغه سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، وزارت جهاد کشاورزی و دولت این بود که تا پایان دولت این پروژه به اتمام برسد و قرارگاه خاتم لبیک گفت و دو برنامه زمان‌بندی فشرده دو ماهه و ۶ ‌ماهه برای این پروژه آماده کردیم، که فاز اول این پروژه در سطح ۲۰ هزار هکتار شبکه‌های اصلی زهکشی و بخشی از شبکه‌های فرعی افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه عملیات زهکشی این اراضی در مدت‌زمان کمتر از سه ماه از زمان ابلاغ قرارداد اجرا شده است، افزود: اجرای این پروژه رکورد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

* اشتغالزایی مستقیم بیش‌ از ۳۰۰ گلستانی در اجرای پروژه زهکشی

علیرضایی نجار بیان کرد: در اجرای این پروژه بیش ‌از ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عملیاتی سنگین و نیمه‌سنگین بکار گرفته شد و با استعداد نیروی انسانی بیش‌ از ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این مدت‌زمان کوتاه به کمک جهادگران و رزمندگان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توانستیم به مرحله بهره‌برداری برسانیم و امروز این پروژه تحویل کشاورزان و بهره‌برداران سخت‌کوش و زحمت‌کش منطقه می‌شود.

به گفته وی؛ بیش ‌از ۲۰۰ پیمانکار و اکیپ‌هایی که عمدتاً از بخش خصوصی بومی استان گلستان هستند در اجرای این پروژه به‌کارگیری شدند و با برآوردی که با تأیید مشاور و کارفرما رسیده بیش ‌از ۸۵ درصد پرسنل مشغول در پروژه و پیمانکارانی که در منطقه مشغول هستند جزو افراد بومی استان گلستان هستند.

علیرضایی نجار ادامه داد: همان طوری که استحضار دارید قرارگاه سازندگی خاتم، ۳۰ هزار هکتار اراضی زهکشی را از سال ۱۳۹۸ در استان گلستان شروع کرد که آن پروژه بهمن‌ سال گذشته افتتاح و به کشاورزان منطقه آق‌قلا و گمیشان تحویل شد.

* پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصدی شهربازی گرگان/ اعلام آمادگی قرارگاه خاتم برای احداث سایت ۶ هزار هکتاری میگو

مدیرعامل موسسه حیات سبز قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در حال حاضر عملیات زهکشی۸۰ هزار هکتار اراضی استان گلستان توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست.

علیرضایی نجار در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌هایی که توسط قرارگاه خاتم در استان گلستان در حال پیگیری است، بیان کرد: پروژه نرماب که جزو پروژه‌های هدف و اولویت‌دار قرارگاه خاتم است تا پایان خردادماه آب‌گیری می‌شود، پروژه شهربازی گرگان که با تفاهم‌نامه‌ای که بین فرمانده وقت قرارگاه سازندگی خاتم با شهرداری گرگان و استانداری گلستان انجام شد از سال گذشته تاکنون بیش ‌از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم در حوزه‌های مختلف کارها را پیگیری کرده است، ابراز کرد: اگر به‌طور خاص در حوزه کشاورزی بخواهم گزارش بدهم، احداث پروژه ۶ هزار هکتاری سایت میگوی گمیشان است که براساس تفاهم‌نامه‌ای که در تیرماه سال گذشته انجام شد، هم اکنون بحث توافق‌نامه قرارداد آن پروژه در حال نهایی شدن است.

به گفته علیرضایی نجار؛ تفاهم‌نامه توسط فرمانده وقت قرارگاه خاتم امضاء شده است، کارفرمای پروژه «جهاد کشاورزی استان و وزارت جهاد کشاورزی» هستند که اگر به قرارگاه ابلاغ کنند آمادگی داریم عملیات احداث ۶ هزار هکتار سایت میگوی گمیشان را شروع کنیم مبلغ اولیه قرارداد این پروژه بزرگ تقریباً یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

*ظرفیت قرارگاه خاتم برای ایجاد گلخانه‌های مدرن و مزارع نمونه در گلستان

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی بحث ایجاد گلخانه و مزارع نمونه در سطح استان مطرح است، بیان کرد: در حال رایزنی و پیگیری هستیم که برای ایجاد گلخانه‌های مدرن و مزارع نمونه در سطح ۳ الی ۴ هزار هکتار از اراضی استان گلستان ورود پیدا کنیم.

علیرضایی نجار گفت: یکی دیگر از پروژه‌هایی که آثار و برکات خوبی در استان گلستان دارد و تقریباً بیش ‌از ۵۰۰ نفر از کشاورزان هم ذی‌نفع هستند آبیاری ۱۵ هزار هکتار اراضی استان است که تقریباً ۴ هزار هکتار آن در منطقه وشمگیر از بهمن‌ماه سال گذشته در قالب دو تعاونی وحدت و رسالت عملیاتی شده است، و ما در آن منطقه ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری را دنبال می‌کنیم، این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش ‌از ۵۰ درصد در حال انجام است.

وی افزود: آمادگی داریم در سطح دیگری از پروژه‌های بخش کشاورزی استان گلستان اگر به ما ابلاغ کنند کارها را شروع کنیم که آثار و برکات فراوانی در کوتاه‌مدت برای مردم استان دارد.

* فعالیت قرارگاه خاتم در گلستان با دستان خالی/ با هدف تقویت زیرساخت‌های گلستان و زدودن چهره فقر به میدان آمدیم

علیرضایی نجار در خصوص رمز موفقیت قرارگاه خاتم تصریح کرد: قرارگاه خاتم نگاه پیمانکاری در کارها ندارد و همین پروژه‌ای که امروز در استان گلستان افتتاح کردیم بدون تامین منابع از طرف کارفرما، کار آغاز شده ‌است و تا این لحظه هیچ‌گونه نقدینگی از طرف کارفرما به قرارگاه خاتم تامین نشده ‌است.

وی گفت: مجموعه پرسنلی که در قرارگاه خاتم مشغول هستند با یک نگاه مجاهدانه، عالمانه و متخصصانه کارها را دنبال می‌کنند و هدف این است به تقویت زیرساخت‌های منطقه کمک کنیم و چهره فقر از منطقه زدوده شود.

* قرارگاه خاتم نگاه پیمانکاری و کاسبکارانه ندارد

علیرضایی نجار با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم نگاه پیمانکاری و کاسبکارانه ندارد، ابراز کرد: تمام تلاش ما این است که پروژه‌ها با نهایت کیفیت و در مدت‌زمان کوتاه به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی؛ اجرای پروژه زهکشی اراضی استان گلستان تاثیر زیادی دربر درآمد کشاورزان، افزایش بهره‌وری آب و افزایش راندمان تولیدات کشاورزی خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول