اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو برای فرار از حذف: پارلمان باید با کابینه چپ‌گراها مخالفت کند

نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی از نمایندگان کنست خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالف خود، رأی موافق ندهند.

نتانیاهو برای فرار از حذف: پارلمان باید با کابینه چپ‌گراها مخالفت کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اعلامیه دو حزب یامینا و یش‌عتید درباره موفق‌شدن برای تشکیل کابینه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که با خطر کنار رفتن از قدرت بعد از ۱۲ سال مواجه شده، برای جلوگیری از این موضوع دست به دامن کنست شد.

نتانیاهو امروز (پنجشنبه) در اولین واکنش خود به امضای توافق کابینه ائتلافی بین احزاب مخالف خود، در صفحه توئیتر نوشت: «تمام قانونگذارانی که با رأی [طرفداران] بلوک راست انتخاب شدند، باید با کابینه خطرناک چپ‌گرا مخالفت کنند».

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، وی در این توئیت خود از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) - که به‌زودی برای دادن رأی اعتماد به کابینه «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا تشکیل جلسه می‌دهند - اعضای این کابینه را تایید نکنند.

بامداد امروز بود که لاپید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم جعلی اسرائیل، اعلام کرد که کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است. 


سران هشت حزب اسرائیلی که کابینه ائتلافی تشکیل دادند

 

در این توافق کابینه که نخست‌وزیری آن به‌صورت چرخشی است، بنت ابتدا به مدت دو سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

این اولین تلاش نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت و سنگ‌اندازی در مسیر کابینه مخالفان خود نیست. تیم حقوقی او پیشتر نیز با ارسال نامه‌ای به ریولین، ادعا کرده بود رئیس حزب یامینا نمی‌تواند در توافق چرخشی با رئیس حزب یش‌عتید، نخست‌وزیر ابتدایی باشد (جزئیات بیشتر).

استدلال تیم حقوقی نتانیاهو نیز این بود، به دلیل اینکه لاپید مأمور تشکیل کابینه است و اگر قرار است توافق نخست‌وزیری چرخشی بین آن دو حزب برای ائتلاف انجام شود، شخص لاپید باید ابتدا نخست‌وزیر شود نه بنت.

بعد از اعلام تشکیل ائتلاف کابینه به دفتر ریاست رژیم صهیونیستی، ریولین نیز ضمن استقبال از این موضوع، ابراز امیدواری کرد که کنست هرچه سریعتر جلسه رأی اعتماد را تشکیل دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول