اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دولت برای به ثمر نشستن پروژه‌های زیرساختی منابع مالی را تامین کند

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از رئیس‌جمهور خواست به منظور استمرار عملیات پروژه‌های زیرساختی و به ثمر نشستن پروژه‌ها نسبت به تامین منابع مالی اقدام کند.

دولت برای به ثمر نشستن پروژه‌های زیرساختی منابع مالی را تامین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیمراد اکبری ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه زهکشی۲۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان که در مرکز خدمات جهاد کشاورزی روستای النگ «کردکوی» برگزار شد، اظهار کرد: به برکت تلاش‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه دولت بهمن سال ۱۳۹۸ سیاست زهکشی ۷۸ هزار هکتار از اراضی استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در فاز اول پروژه مقرر شد ۵۰ هزار هکتار دیگر از طرح بزرگ ۲۸۰ هزار هکتار زهکشی اراضی استان گلستان اجرایی شود که در این زمینه وفای به عهد کردیم.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: در راستای تحقق سیاست دولت اقدامات قانونی، قراردادی و عملیاتی با دستور و پشتیبانی وزیر جهاد کشاورزی اجرا شد.

 

اکبری بیان کرد: با وجود محدودیت تقارن با فصل کشاورزی و کشت سبز، ماه رمضان، تعطیلات نوروزی و شیوع موج سوم کرونا اما کارها را انجام دادیم و در مدت کمتر از سه ماه با ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات به کمک قرارگاه سازندگی خاتم، عملیات اجرایی زهکشی شروع شد.

به گفته وی؛ ۱۵۰ کیلومتر زهکشی اصلی و ۷۵کیلومتر زهکشی فرعی در استان گلستان انجام شد و حجم کل عملیات خاکی اجرا شده ۶۰۰ هزار متر مکعب است که در فاصله کوتاهی این کار بزرگ انجام شد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: زهکشی اراضی می‌تواند منجر به اصلاح خاک، افزایش عملکرد و افزایش درآمد کشاورزان شود.

* معاون آب و خاک از رئیس‌جمهور خواست تامین منابع مالی مورد نیاز طرح اقدام شود تا پایان دولت ۵۰ هزار هکتار زهکشی در این استان به ثمر بنشیند/ زهکشی۲۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

اکبری از رئیس‌جمهور خواست در راستای استمرار عملیات‌های زیرساختی، با توجه به حجم اقدامات صورت‌گرفته نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز طرح اقدام شود تا پایان دولت ۵۰ هزار هکتار زهکشی در این استان به ثمر بنشیند.

به گزارش فارس، زهکشی۲۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید این پروژه یک‌هزار فرصت شغلی در استان گلستان به وجود آورد که ۳ هزار و ۸۵۰ خانوار از مزیت این طرح بهره‌مند شدند.

 

انتهای پیام/83001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول