اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اثربخشی واکسن برکت 80 درصد بوده است/ واکنش عضو ستاد کرونا به آهن‌ربا شدن بدن بعد از تزریق واکسن

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در همه جای دنیا بعد از تزریق واکسن‌ فلزات روی بدن انسان مثل آهن ربا عمل می‌کند و ربطی به واکسن‌های ایرانی و خارجی ندارد.

اثربخشی واکسن برکت 80 درصد بوده است/ واکنش عضو ستاد کرونا به آهن‌ربا شدن بدن بعد از تزریق واکسن

مینو محرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان در خصوص حالت آهن‌ربایی بدن انسان بعد از تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: درهمه جای دنیا بعد از تزریق واکسن‌ فلزات روی بدن انسان مثل آهن‌ربا عمل می‌کند و ربطی به واکسن‌های ایرانی و خارجی ندارد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی، با بیان اینکه جذب فلزات بر روی بدن اصلا ربطی به واکسن کوئید ۱۹ ونوع واکسن خاص ندارد، افزود: در  همه واکسن‌ها مقدار خیلی کمی جیوه وجود دارد، گفت: در همه جای دنیا حتی آمریکا در هر نوع واکسن مقدار خیلی کمی از جیوه استفاده میشود در نتیجه خاصیت مغناطیسی ایجاد می‌کند. 

وی با بیان اینکه درصد جیوه در واکسن‌ها اصلا جای نگرانی نیست چون در همه واکسن‌ها مثل آنفولانزا و ... وجود دارد، خاطر نشان کرد: کسانی که در صدد این هستند مردم واکسن تزریق نکنند، در فضای مجازی التهاب ایجاد می‌کنند؛ بنده به مردم اطمینان خاطرمی‌دهم اصلا نگران نباشید و تمام واکسن‌هایی که در خصوص کوئید ۱۹ در دنیا وجود دارد خاصیت مغناطیسی را دارند، بنابراین جای نگرانی نیست. 

محرز با اشاره به اینکه مرحله اول و دوم واکسن کوو ایران برکت تمام شده است ، افزود: در مرحله اول و دوم نتایج فوق العاده خوبی داشته، عارضه خاصی نداشته است و تاثیرپذیری و اثربخشی واکسن ‌کوو‌ ایران برکت ۸۰ درصد بوده است  و در کشت سلول بالای ۹۵درصد بوده است

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی، با بیان اینکه، مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت تقریبا در حال اتمام است و به زودی در شهرستان‌ها آغاز می شود، تصریح کرد:  تقریبا به ۳۰ هزار نفر تزریق شده است، تزریق واکسن در تهران و البرز به پایان رسیده است و به زودی در بوشهر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، بهتر است‌واکسن‌های تولید ایران به کمک واکسن‌های دیگر بیاید تا واکسیناسیون هرچه سریعتر انجام شود، گفت: برخی از کشورها در حال تزریق واکسن به شهروندان خودشان هستند و یا برای کشورهای دیگر ارسال میکنند؛ برای اینکه سرعت واکسیناسیون بالا برود از واکسن‌های داخلی استفاده شود.

محرز با اشاره به اینکه، یک میلیون دز واکسن  در کارخانه موجود است و منتظر مجوز اظطراری وزارت بهداشت هستیم، خاطر نشان کرد: مسؤول تولید واکسن کرونا در گزارش خبری اذعان داشت تا آخر خرداد چند میلیون دز واکسن تولید می‌شود و اگر تا یک ماه دیگر کارخانه صنعتی تولید واکسن راه‌اندازی شود در ماه میلیون‌ها دز واکسن می‌توانیم تولید کنیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه سیستم واکسیناسیون و بهداشت ما فوق‌العاده عالی است و مشکلاتی که کشورهای غربی داشته‌اند را ما نداریم،اذعان داشت: اگر واکسن در اختیار داشته باشیم می‌توان به سرعت واکسیناسیون را انجام داد، بنابراین وزارت بهداشت اگر واکسن را دراخیار قرار دهد می‌توان در اسرع وقت و به سرعت واکسیناسیون را انجام داد.

وی با بیان اینکه، سابقه واکسیناسیون سراسری در ایران در مقابل بیماری سرخک و سرچه‌اریون در مدت کوتاه را داریم، گفت: وزارتبهداشت توانست تمام ایران را در مقابل این بیماری‌ها واکسینه کند بنابراین سیستم واکسینتاسیون ما عالی است فقط باید واکسن دراختیار باشد تا سریعا انجام شود.

محرز در پایان گفت: امیدواریمان این است که بتوانیم با واکسیناسیون اکثریت مردم در جامعه سیستم آموزش دانشگاه مدارس را در اول پاییز شروع کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول