اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

با مصرف روزانه این میوه از دیابت درامان بمانید

مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 36 درصد کاهش دهد.

با مصرف روزانه این میوه از دیابت درامان بمانید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۶ درصد کاهش دهد.

محققان عادات غذایی ۷ هزار داوطلب را بررسی کردند و دریافتند، مصرف دو میوه در روز می‌تواند خطر دیابت را به میزان قابل قبولی کاهش دهد.

نتایج تحت نظر قرار دادن بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ داوطلب که در یک مطالعه دیابت و چاقی در استرالیا شرکت داشتند، اطلاعاتی جدید درباره لزوم مصرف روزانه سیب ارائه کرد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ادیث کاوان در پرت استرالیا کشف کرد، افرادی که دو میوه کامل مصرف می‌کنند اما از نوشیدن آب میوه خودداری می‌کنند یک سوم کمتر از کسی که از مصرف میوه جلوگیری می کند، به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

در این مطالعه داوطلبان با مصرف انواع مختلف میوه‌ها از جمله سیب، موز، پرتقال، هلو، گلابی و آلو تحت بررسی قرار گرفتند؛ کاهش خطر فقط برای میوه‌های کامل اعمال می‌شود، یعنی فرد هر قسمت خوراکی میوه مانند پوست آن را نیز مصرف می‌کند که حاوی بخش زیادی از مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی است.

به گفته محققان، حدود ۴۶۳ میلیون بزرگسال در سال ۲۰۱۹ با دیابت زندگی می‌کنند و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۴۵  به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد یک رژیم غذایی سالم و سبک شامل مصرف میوه های کامل یک استراتژی عالی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

تخمین زده می شود ۳۷۴ میلیون نفر در معرض خطر افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول