اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ظریف: نتانیاهو هم به زباله‌دان تاریخ پیوست؛ ایران سرافراز ایستاده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت نوشت او نیز به زباله‌دان تاریخ پیوسته است.

ظریف: نتانیاهو هم به زباله‌دان تاریخ پیوست؛ ایران سرافراز ایستاده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری‌اش در توییتر به پایان نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه ایران در این پیام توییتری از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دو نفر از ضدایرانی‌ترین مشاوران او («جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا) نیز به عنوان همدستان سیاست‌های ضد ایرانی نتانیاهو برای پیگیری سیاست‌های ضد ایرانی نام برده است. 

ظریف در توییتر نوشت: «نتانیاهو در سفر ننگین همدست‌های ضد ایرانی‌اش-یعنی بولتون، ترامپ و پامپئو- به سوی زباله‌دان تاریخ، با آنها هم‌سفر شده است. ایران، همچنان سرافراز ایستاده است. این سرنوشت، طی چندین هزاره برای همه آنهایی که قصد آسیب زدن به ایرانی‌ها را داشته‌اند تکرار شده است. وقت تغییر مسیر فرا رسیده است.»

بامداد امروز، ساعاتی مانده به پایان‌ مهلت رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت، رسانه‌ها گزارش دادند که با موافقت یائیر لاپید رئیس حزب «یش عتید» با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، وی شرایط لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورده و قرار است لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی تحویل دهد. 

رسانه‌های صهیونیستی، تشکیل چنین کابینه‌ای را به منزله پایان بنیامین نتانیاهو بعد از ۱۲ سال حضور در سمت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تعبیر کردند.

احزب تشکیل دهنده ائتلاف، همگی توافق جدیدی را امضا کردند که طبق آن لائیر لاپید و نفتالی بنت به صورت دوره‌ای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را در اختیار گرفته و جانشین بنیامین نتانیاهو خواهند شد.

بنیامین نتانیاهو در زمان حضور در قدرت، به خصوص در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا تلاش‌های زیادی برای انجام اقدامات ضد ایرانی انجام داد. او بارها تأکید کرد که ترامپ با ترغیب او از برجام خارج شده و سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را در پیش گرفته است.

ترامپ و نتانیاهو امیدوار بودند فشار حداکثری بتواند ایران را به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید به جای برجام مجاب کند.

ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی از قدرت کنار رفت که در تحقق اهداف ضد ایرانی‌اش کاملاً ناکام ماند. او به علاوه، در داخل آمریکا به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، دامن زدن به تنش‌ها با ایران، از بین بردن آثار تحریم‌ها به دلیل استفاده مفرط از آنها و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در دوران ۴ ساله حضورش در کاخ سفید به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به دست‌کم ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول