اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«مردم اثرگذارند»؛ انعکاس ویژه انتخابات ایران در جهان عرب توسط شبکه «المیادین»

شبکه المیادین مانند سال‌های اخیر، با تولید برنامه‌های متنوع و پوشش ویژه و هر روزه اخبار انتخابات ایران، جزئیات این کنش دموکراتیک را در جهان عرب که بسیاری از کشورهای آن سلطنتی و امارتی است، منعکس می‌کند.

«مردم اثرگذارند»؛ انعکاس ویژه انتخابات ایران در جهان عرب توسط شبکه «المیادین»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین لبنان مستقر در بیروت، امسال نیز انتخابات ریاست جمهوری ایران را در پوشش ویژه خود قرار داده و با راه‌اندازی استودیویی موقت در تهران، میزبان شخصیت‌های سیاسی ایرانی نیز هست.

شبکه خبری المیادین عنوان «للشعب بصمة» (مردم اثرگذارند) را برای پوشش ویژه خود برگزید و گزارش کرد که انتخابات در ایران به هیچ دلیل و بهانه و حادثه مهمی در طول چهل و دو سال گذشته تعطیل نشده یا به تعویق نیفتاده است.

شبکه المیادین، از اول ماه «ژوئن» -یازدهم خرداد ماه جاری- پوشش خبری رقابت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری را، با استفاد از سه برنامه و پنجره خبری، آغاز کرده است.

شبکه المیادین، در این پنجره‌های خبری، از طریق گزارش‌هایی که خبرنگاران اعزامی  شبکه در تهران و روزنامه‌نگاران شبکه در بیروت، تهیه می کنند، اخبار، اظهارات و موضع‌گیری‌های نامزدهای انتخاباتی و واکنش های مردم و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی را بر روی آنتن زنده خود پوشش می‌دهد.


خبرنگاران المیادین در سطح شهر تهران

 

 پنجره های پوشش خبری شبکه ، شامل پوششهای ویژه خبری خبرنگاران شبکه از مکان‌های مختلف در ایران و میزبانی از تحلیلگران و فعالان سیاسی برای اظهار نظر در مورد رویدادهای روزانه مبارزات انتخاباتی است.

این شبکه ، تیمی از روزنامه نگاران و تکنسین ها را به ایران اعزام کرده و علاوه بر فعالیت‌های دفتر دائم شبکه مستقر در تهران ، استودیوی ویژه ای را برای پخش پوشش خبری خود ، در تهران ایجاد کرده است.

 شبکه المیادین، با تولید مجموعه‌ای از گزارش‌ها و مطالب ویدیویی جنبه‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ایران را برای افکار عمومی در دنیای عرب منعکس می‌کند.

 در موضوعات سیاسی ، این شبکه، علاوه بر تهیه گزارش‌های خبری روزانه درباره مهم‌ترین مواضع و اظهارات نامزدهای انتخاباتی ، مجموعه گزارش‌هایی از زندگی و سوابق علمی و شغلی کاندیداها، و همچنین گزارشهایی در خصوص تاریخ انتخابات ، احزاب و زندگی سیاسی در ایران ،  تهیه کرده و روزانه پخش می‌کند.

در سطح اجتماعی ایران ، تلویزیون المیادین مجموعه ای از گزارش‌ها در مورد فعالیتهای زنان، ورزش ، و جوانان ، و آیین و آداب و رسوم ملی، و همچنین گزارش نظرسنجی‌های مربوط به مواضع و نگرش و عقاید اقشار مختلف اجتماعی نسبت به نامزدها ، و شرکت در روز انتخابات ، را تهیه کرده است.

 در امور فرهنگی ، خبرنگاران شبکه ، مجموعه ای از گزارش ها را تهیه کرده‌اند ، که به جنبه های سینما، میراث تمدنی، هنر و مطبوعات و رسانه‌ها می پردازد.


لوگو برنامه شبکه برای پوشش ویژه انتخابات ایران

 

در وب سایت شبکه المیادین به آدرس  www.almayadeen.net  این شبکه خبری بین المللی ،  علاوه بر بروزرسانی روزانه مواضع، نظرات و فعالیت‌های کاندیداهای انتخاباتی، پرونده مفصلی درباره انتخابات در ایران شامل گزارش‌هایی درباره روند انتخابات، شرایط نامزدی و امور دیگر ارائه داده است.

این شبکه قصد دارد با نزدیک شدن به روز انتخابات و ‌أخذ رأی، وسعت مناطق تحت پوشش خود را بر روی آنتن خود ، و در سایت های اینترنتی شبکه ، افزایش دهد. همچنین این شبکه اقدام به تهیه یک مجموعه مستند هفت قسمتی تحت عنوان «ایران، أثر مردم» نموده است که در مورد مهمترین رویدادهای چهل سال انقلاب و جمهوری اسلامی ، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری ،  صحبت می کند.  در جریان آن ، ده ها شخصیت سیاسی ، رسانه ای و حزبی ایرانی ، از چهره های برجسته و مختلف و متنوع جریان های سیاسی و فکری ایران ، در این مستند شرکت کرده اند.

شبکه المیادین تأکید دارد که در پوشش خبری ویژه خود، به تعادل و حرفه ای بودن، استناد و اتکا کند و در پوشش‌های ویژه چند سال اخیر از تحولات مهم ایران مثل چهل سالگی انقلاب یا چند انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، چهره فرهنگی،و تمدنی ، انسانی و اجتماعی ایران را در منطقه معرفی کند تا صرفا به جنبه‌های سیاسی و انتخاباتی اکتفا نکرده باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول