اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در عمان

مراسم سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور تعدادی از فعالان اجتماعی و فرهنگی عمان امروز در مسقط برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در عمان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور تعدادی از فعالان اجتماعی و فرهنگی عمان امروز (پنجشنبه) ۱۳ خرداد ماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

در این مراسم که با حضور «علی نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان برگزار شد، چند تن از شخصیت های علمی، فرهنگی و دینی عمان در سخنانی به تبیین نقش و جایگاه امام خمینی (ره) و تاثیر اندیشه های ایشان در نزد نخبگان و مردم جهان و تقویت اسلام و اتحاد و انسجام اسلامی در بین امت اسلامی و همچنین برخی از ویژگی ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) پرداختند و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

در ادامه این مراسم سفیر کشورمان طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، افزود: بنیانی را که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ پایه گذاری کرد، پس از ارتحال ایشان توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دنبال می شود. 

نجفی خوشرودی خاطرنشان کرد: در منقبت و اوصاف امام خمینی (ره) مطالب زیادی در سطح دنیا، گفته و نوشته شده است. کل پیام نهضت بزرگ امام خمینی را می توان در دو اصل خلاصه کرد یکی خودباوری در داخل که البته این راهبرد برای قدرتهایی که وابستگی ایران را می خواستند، خوشایند نبوده و به همین دلیل مشکلات زیادی را در طول چهار دهه گذشته برای ایران به وجود آورده اند و دیگری استقلال و نفی زور گویی و نفی سلطه پذیری در مناسبات بین المللی بود. در واقع، خودباوری و استقلال، جوهره نهضت امام خمینی (ره) بود. 

سفیر کشورمان، با اشاره به تصمیم سلطان قابوس در روزهای اول انقلاب برای اعزام هیأتی به ایران برای تبریک پیروزی انقلاب، آن را ناشی از درک درست سلطان فقید عمان از پیام ملت ایران خواند. 

نجفی خوشرودی در ادامه با اشاره به  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نقش برجسته مردم در عرصه های گوناگون از جمله در انتخابات متعدد را حائز اهمیت خواند. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در پرتو اراده و‌ خردمندی مقامات عالی دو‌کشور، روابط دوستانه ایران و عمان در زمینه های مختلف هر چه بیشتر توسعه پیدا کند و قطعا نقش اصحاب فکر و  اندیشه برای تقویت روابط دو کشور، مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه «موسوی زاده» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به گفتمان فرهنگی حضرت امام خمینی (ره) و تاثیرات آن بر جهان معاصر، تاکید کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که اسلام را در جهان زنده کرد و روح بیداری و آزادگی را برای ما به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول