اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام فلسطینی:‌ تغییر کابینه‌های نژادپرست اسرائیل فرقی برای ما ندارد

یک مقام فلسطینی گفت، تغییر کابینه‌های نژادپرست رژیم صهیونیستی تفاوت چندانی برای فلسطینیان ندارد و جنایات این ژریم خاتمه نخواهد یافت.

مقام فلسطینی:‌ تغییر کابینه‌های نژادپرست اسرائیل فرقی برای ما ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری دیلیانی» عضو ارشد جنبش فتح در فلسطین به تغییر کابینه در رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

دیلیانی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «این ائتلاف، حاصل نزاع میان دو کمپین راست‌گرا است. این نزاع میان دولت حامی صلح و مخالف صلح نبود. بنابراین، جایگزین شدن یک دولت نژادپرست با یکی دیگر برای ما فرق چندانی ندارد. گرچه از رفتن [بنیامین] نتانیاهو خوشحالیم اما از [نفتالی] بنت استقبال نمی‌کنیم».

او در ادامه گفت: «بنت درست مانند نتانیاهو نماینده تمام مولفه‌های ضد صلح است. به همین دلیل شک دارم در راستای این هدف حرکت کند و اگر به او فشار بیاورند، از دولت خارج شده و تقاضای انتخابات زودهنگام خواهد کرد».

این مقام فلسطینی با اشاره به احتمال فروپاشیدن کابینه ائتلافی جدید گفت: «فکر نمی‌کنم این دولت توان بقا داشته باشد. بنت به‌دنبال راضی کردن هواداران شهرک‌نشین خود است. منصور عباس به‌دنبال راضی کردن فلسطینی‌ها است. این دو مانند آب و روغن با یکدیگر ترکیب نخواهند شد و این بدان معنا است که دولت سقوط خواهد کرد و یائیر لاپید شانس رسیدن به نخست‌وزیری اسرائیل را نخواهد داشت».

دیلیانی گفت: «ما نگران شتاب گرفتن فعالیت‌های شهرک‌سازی‌ هستیم. خفقان بیشتری بر کرانه باختری حاکم خواهد شد و شاید ماجراجویی جنایت‌کارانه و محاسبه‌نشده دیگری در غزه رخ دهد. بنت نژادپرست و تشنه خون است و پایگاه او نیز حتی از نتانیاهو تندرو تر است».

ساعاتی مانده به پایان‌ مهلت رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت، رسانه‌ها گزارش دادند که با موافقت یائیر لاپید رئیس حزب «یش عتید» با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، وی ابزار لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورده و قرار است لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی تحویل دهد. 

احزاب تشکیل دهنده ائتلاف همگی توافق جدید را امضا کردند که طبق آن نخست وزیری دوره‌ای     "لاپید-بنت" جانشین بنیامین نتانیاهو خواهد شد.

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که نفتالی بنت رئیس حزب یامینا به مدت دو سال نخست وزیر و یائیر لاپید نیز نخست وزیر علی البدل خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول