اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گانتز: متوقف کردن ایران ضرورت استراتژیک مشترک آمریکا و اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادعاهایی برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی علیه موجودیت این رژیم خواند و گفت متوقف کردن ایران ضرورت استراتژیک مشترک واشنگتن و تل‌آویو است.

گانتز: متوقف کردن ایران ضرورت استراتژیک مشترک آمریکا و اسرائیل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی درباره آنچه امنیت این رژیم خوانده شده، به واشنگتن سفر کرده، گفت در حالی که آمریکا در تلاش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است، در این مسئله درگیر خواهد ماند.

او در جمع خبرنگاران پیش از دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران و سایر اقدامات آن «تهدیدی موجودیتی» برای اسرائیل است و افزود: متوقف کردن ایران قطعاً نیاز استراتژیک مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا و سایر کشورها است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدارش با آستین در مقر وزارت دفاع آمریکا هم ادعا کرد: گفت‌وگوهای ما برای اطمینان از این که هر توافقی به طور موثر هدف خود در دور نگه داشتن ایران از تسلیحات اتمی را برآورده کند، بسیار مهم است. قطعاً با توجه به دامنه تهدیدات، اسرائیل باید همیشه اطمینان داشته باشد که توانایی حفاظت از خود را دارد.

گانتز در ادامه با تکرار آنچه بایدن گفت‌وگوی پشت درهای بسته و نه به صورت علنی در ارتباط با هر اختلافی با رژیم صهیونیستی خوانده، گفت: ما به این گفت‌وگوی استراتژیک مهم در مباحث خصوصی ادامه می‌دهیم، البته نه در رسانه‌ها و به روشی تحریک آمیز.

وزیر دفاع آمریکا هم در در این دیدار گفته کشورش به حفظ «حاشیه برتری نظامی» اسرائیل در منطقه متعهد است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

وی عصر پنجشنبه در توییتر پیامی از دیدارش با جیک سالیوان منتشر کرد و نوشت: «درباره ضرورت تقویت ثبات منطقه‌ای از طریق متوقف کردن ستیزه‌جویی ایران رایزنی کردیم.»

در ماه‌های گذشته، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا کارگروهی به ریاست مقام‌های شورای امنیت داخلی دو طرف برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران تشکیل داده و جلساتی را در چارچوب آن برگزار کرده‌اند.

سفر گانتز در شرایطی انجام شده که «بنیامین نتانیاهو» در آستانه از دست‌دادن کرسی نخست‌وزیری این رژیم قرار دارد و به هر طریقی تلاش می‌کند مانع این اتفاق شود. 

روایت یک رسانه آمریکایی از دیدار «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با متحدان سیاسی‌اش حاکی است او در تلاش برای اجتناب از شکست بار دیگر به مسئله‌های «برجام» و ایران» چنگ انداخته است. 

پایگاه «آکسیوس» می‌گوید در این جلسه که عصر پنجشنبه برگزار شده خط موضع‌گیری‌های متحدانش را برای ابراز مخالفت با «نفتالی بنت» و تلاش برای منصرف کردن اعضای حزب او از رأی به کابینه جدید مشخص کرده است. خطی که بنیامین نتانیاهو مشخص کرده این است که متحدان سیاسی او باید تأکید کنند نفتالی بنت توانایی ایستادگی در برابر سیاست‌های «جو بایدن» در قبال ایران و یا کاستن از فشار آمریکا در خصوص فلسطین را ندارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول