اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کلاهبرداری با ارسال لینک‌های جعلی در سایت‌های قمار و شرط‌‌بندی آنلاین

رئیس پلیس فتای استان زنجان درباره کلاهبرداری با ارسال لینک‌های جعلی در سایت‌های قمار و شرط‌‌بندی آنلاین هشدار داد.

کلاهبرداری با ارسال لینک‌های جعلی در سایت‌های قمار و شرط‌‌بندی آنلاین

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند تا در دام لینک‌های جعلی گردانندگان سایت‌های شرط‌ بندی و قمار نیفتند و از ارائه هرگونه اطلاعات مالی و هویتی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه صاحبان این نوع سایت‌ها در خارج از کشور مستقر هستند، افزود: گردانندگان این سایت‌های مجرمانه با معرفی تعدادی از افراد فعال در زمینه قمار و شرط‌ بندی آنلاین، اشتراک گذاری زندگی لاکچری آنها در شبکه‌های اجتماعی با ارسال لینک‌های این سایت‌ها اقدام به ترغیب کاربران برای فعالیت در سایت‌های شرط‌‌بندی می‌کنند.

وی گفت: مجرمان سایبری با تحریک عواطف و احساسات کاربران به بهانه برنده شدن مبالغ بالا، آنها را به درگاه‌های جعلی بانکی (فیشنیگ)هدایت کرده و با ورود کاربر به درگاه جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی مورد دستبرد واقع شده و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان یادآور شد: کاربران می‌توانند با افزایش دانش و آگاهی سواد رسانه‌ای و افزایش بینش و اعتقادات مذهبی از وقوع اینگونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.

وی مهمترین علل افزایش جرائم سایبری را افزایش بی‌رویه کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی نسبت به آسیب‌ها، بی‌اعتمادی بیجا، مخفی و پنهان ماندن هویت‌ها در فضای مجازی بیان کرد و گفت: پلیس فتا با این رویکرد که پیشگیری بهتر از درمان است تلاش دارد تا با انواع آموزش‌ها برای والدین این شکاف را به حداقل برساند تا شاهد نظارت‌های لازم بر تربیت سایبری فرزندان باشیم و والدین آسیب‌های این فضا را برای فرزندان خود به حداقل برسانند.

آدینه‌لو ادامه داد: امروز پلیس ما یک پلیس جامعه محور است و به عنوان یک نهاد اجتماعی و تامین کننده نظم و امنیت، تعامل و مشارکت اقشار مختلف جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده است تا بتواند در توسعه نظم و امنیت پایدار در سطوح مختلف جامعه گام‌های موثر بردارد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول