اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای ۹۰ هزار و ۱۹۳ زنجانی به کووید ۱۹

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۰ هزار و ۱۹۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۱۱۲ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای ۹۰ هزار و ۱۹۳ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۴۳۱ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۸۹۰ از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۰ هزار و ۷۶۲ مورد بوده است که ۱۰۰ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۰ هزار و ۱۹۳ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۱۴ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۲ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۲۴۲ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۶۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

پیشگیری عامل مهم در شیوع بیماری‌های ویروسی است

پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه بیماری کرونا بیش از ۱۵ ماه است که زندگی مردم کل دنیا را تحت الشعاع قرار داده است و هنوز درمان موثری برای  این بیماری کشف نشده است. افزود: در هر بیماری بویژه بیماری ویروسی عامل مهم پیشگیری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلو گیری از انتقال ویروس مهم است

وی خاطر نشان کرد: با طولانی شدن بیماری کرونا چالش جدی برای تمام دنیا بوجود آمده و چون درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد؛ واکسیناسیون تنها نقطه امید برای قطع زنجیره بیماری است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اطلاع رسانی و شفاف سازی پیرامون نقش واکسن‌ها و تاثیرات آن و پاسخگویی مناسب به سؤالات مردم را از موثرین روش برای کنترل بیماری دانست و افزود: اشاعه مطالب غیرعلمی، عوام فریبانه در همه فضاها به خصوص فضای مجازی در مورد واکسن و بیماری کرونا موجب ایجاد هراس و شک در بین مردم می‌شود و این امر در کنترل بیماری تاثیر منفی دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیماری کرونا موجب افزایش بیماری ام اس شده یانه؟ گفت: بیماری کرونا با فشارهای روانی و عصبی و استرس‌هایی که ایجاد می‌کند باعث بروز بیشتر علایم ام اس می‌شود و خود این شرایط باعث بیماری ام اس نمی‌شود.

قزلباش در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: در فعالیت باشگاه‌های ورزشی ملاک عمل رعایت پروتکل‌های اعلامی است بر مبنای این پروتکل‌ها فعالیت باشگاه‌های ورزشی در وضعیت‌های مختلف تعریف شده است و در مورد کنترل فعالیت مخفیانه  باشگاه‌های ورزشی، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها تنها وزارت بهداشت عامل نیست بلکه لایه‌های مختلف دیگر نیز باید همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه دز دوم از فاز سوم واکسن کنژوگه تامین و از چند روز قبل تزریق آن در استان آغاز شده است، افزود: تزریق واکسن‌های ایرانی کوبایی و برکت و نحوه ثبت نام  این واکسن‌ها باید طبق دستور العمل انجام گیرد. که فعلا دستورالعملی برای این کار به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۳/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول