اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم‌الهدی: راس ابتکارات امام (ره)، مردم سالاری دینی است/ کسی که با رهبری زاویه بگیرد با امام زاویه دارد

امام جمعه مشهد گفت: امام ابتکاراتی داشتند و رأس آن مردم سالاری دینی بود و مظهر این جمهوری اسلامی و انتخابات است.

آیت الله علم‌الهدی: راس ابتکارات امام (ره)، مردم سالاری دینی است/ کسی که با رهبری زاویه بگیرد با امام زاویه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع)، اظهار کرد: امروز چهاردهم خرداد ماه، سالروز رحلت جانگداز امام بزرگوار (ره) است، حیات امام در جان مردم بود،  امام فقط در صحنه زندگانی شخصی زندگی نمی‌کرد بلکه در جان مردم زنده بود و نمونه بارز آن پانزدهم خرداد است، وقتی امام را دستگیر کردند، مردم با سینه خشک مقابل گلوله رژیم ستمشاهی ایستادند و ۱۵ هزار شهید دادند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه رحلت امام در مقام اثرگذاری یک مرگ نبود، عنوان کرد: امام از نظر ظاهر از چشم‌ها رفت ولی حاکمیت اندیشه امام در مغزها و دل‌ها ماند؛ یک سیاستمدار آمریکایی در همان سال‌های اول رحلت امام گفت: امام درون قبر قرار گرفت اما از درون قبر به کشور و جامعه خود حکومت می‌کند؛ فکر امام حاکم بر کشور و جامعه است، در این مدت پس از رحلت امام، مهم‌ترین جریان، راهبرد انقلاب طبق نگرش امام خمینی در رابطه با جهان اسلام است.

جانشینی مقام معظم رهبری حق مردم بود

وی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است، شناخت بقای حاکمیت فکر امام بر کشور و جامعه و گسترش آن در بلاد اسلامی است، آنچه که انقلاب ما را جلو برده و به باقی کشورها فرستاده است، خلافت به حق و جانشینی رهبر عزیز انقلاب به جای امام خمینی(ره) است، امروز سی و دومین سالگرد رحلت امام و شروع رهبری مقام معظم رهبری است، این حق مردم بود که نعمت وجود امام را قدردانی کردند و در دفاع مقدس شهید دادند.

آیت الله علم الهدی تشریح کرد: با این دلبستگی مردم به امام حق بود که خدا امام را از مردم نگیرد و با این رهبر و وجود مقام معظم رهبری، خدا امام را برای مردم نگهداشت، آدم‌هایی که ژست سیاسی برای مردم می‌گیرند و با مقام معظم رهبری زاویه پیدا می‌کنند و خود را وابسته و ارادتمند به امام نشان می‌دهند دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند، فکر می‌کنند امام قابل مصادره و استخدام برای همه منافع آن‌هاست، کسی که با رهبری زاویه بگیرد با امام زاویه دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در همان روزهای اولی که امام رحلت فرمودند، مقام معظم رهبری فرمودند برای این روزی که امام نباشد تمام مستکبران دنیا برنامه داشتند و خودمان نداشتیم، یادآور شد: ما نمی‌توانستیم تصور کنیم روزی ما باشیم و امام نباشد اما خدا برای ما برنامه داشت و برنامه‌ای که خدا برای ما ریخته بود ذخیره جایگزین امام یعنی مقام معظم رهبری بود.

وی اضافه کرد: روزی که وجود مقدس امام از دنیا رفت اصولی داشتند، امروز اصول امام در چه شرایطی است؟ اصل استکبار ستیزی مهم‌ترین آن‌ها بود که دست به دست دشمن ندهیم، غرب آسیا در تور مزدوران آمریکا بود، جریان فلسطین به استفاضه‌ای دست زده بود اما آن استفاضه چیزی جز سنگ نبود و اکنون اما آمریکا از غرب آسیا رانده شده و حرف اول را در این منطقه اسلام و جمهوری اسلامی ایران می‌زند و بس.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه فلسطینیان سنگ‌پران، امروز به فلسطین موشک‌پران تبدیل شده و اسرائیل را مستأصل کرده است، تشریح کرد: اصل استکبارستیزی امروز قوی‌تر در دنیا وجود دارد، مقام معظم رهبری فرمودند که امام ابتکاراتی داشتند و رأس آن مردم سالاری دینی بود و مظهر این جمهوری اسلامی و انتخابات است.

خطیب نماز جمعه مشهد عنوان کرد: امام در بخشی از وصیت‌نامه خود در خصوص انتخابات فرموده‌اند «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه ریاست جمهوری، چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب مجلس خبرگان در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشند که اعتبار می‌شود».

وی در ادامه با اشاره به وصیت نامه امام، تشریح کرد: از این قرار، عدم دخالت ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند؛ چه در نسل‌های حاضر و چه در نسل‌های آینده و چه بسا عدم حضور در برخی مواقع در مقام گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است.

آیت الله علم الهدی گفت: امام در ادامه فرمودند که توجه داشته باشند که رییس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و فقر محرومین جامعه را لمس کرده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‌داران و صدرنشینان و زمین‌خواران مرفه که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.

ابهام برای جوان غم و غصه می‌آورد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌ عبادی نماز جمعه مشهد اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول در موضوع تقوای عملی از نظر تعامل با جوانان بود.

خطیب نماز جمعه مشهد عنوان کرد: در تعامل با جوانان تمام اعضای خانواده وظایفی دارند و لازمه تقوای عملی، عمل به آن وظایف است، یکی از مشکلات بزرگی که جوانان در سرآغاز جوانی به آن مبتلا هستند ابهام در زندگی است.

وی با بیان اینکه جوانان در ابتدای جوانی با یک سلسله سیاهی و ابهام و یک سلسله اندیشه‌ها در کانون فکر خود روبه‌رو می‌شوند، تکمیل کرد: این خواسته‌ها با افکاری که در ذهن جوان است آمیخته می‌شود؛ زندگی برای او به یک رویای افسانه‌ای تبدیل می‌شود و فکر می‌کند که آیا از نظر تشکیل خانواده و ازدواج و اشتغال و درآمد با این وضعیت، این زندگی امکان‌پذیر است؟

آیت الله علم الهدی این افکار را تأثیرگذار  در مزاج جوان دانست و گفت: مسأله اول او ازدواج است که آیا می‌تواند یک زندگی خوب بسازد؟ و آن نشاط جوانی را این افکار و ابهام از او می‌گیرد و او را دچار غم و غصه می‌کند و حل این مشکل ابهام به دست خانواده است که دو راه علاج دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: راه اول اینکه وسایل را در نظر فرزند سبک و بی‌اهمیت جلوه دهند، مشکلات برطرف می‌شود و آنچه که می‌خواهی به نحو احسن برای تو آماده خواهد شد، مسأله دوم ساده زیستی است، زندگی باید ساده باشد و تجملات در زندگی عیش ایجاد نمی‌کند، لذت یک آقا پسر کنار یک دختر خانم جوان است و برعکس.

وی با اشاره به اینکه اینطور نیست که انسان بدون خانه و ماشین نتواند زندگی کند، متذکر شد: با این افکار کانون خانواده دچار غم و اندوه می‌شود، بار دیگری هم به آقایان مسؤول گفتم که در دانشگاه خوابگاه متأهلی راه بیاندازند.

مشکل ما برای جوانان مشکل فرهنگی است

آیت الله علم الهدی تبیین کرد: مشکل ما برای ازدواج جوانان، مشکل فرهنگی است، وقتی از همان اول امکانات زندگی را جوانان عالی می‌خواهند و والدین جهیزیه گران در اختیار دختر می‌گذارند فکر آقا پسر باشند که ممکن است خوراک و پوشاکی که خانه می‌آورد با جهیزیه دختر نخواند و می‌گویند ما با هم تفاهم نداریم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زندگی را از صفر شروع کنید و بعد به بالا بروید، تاکید کرد: به جوانتان پشت بدهید، جوان فکر نکند اگر ازدواج کند دیگر پدر و مادر برایش تمام شده است، به جوان بگویید من پشت تو ایستاده‌ام و هر مشکلی پیش آید من برایت حل می‌کنم، دامادی که در خانواده شما آمده جزئی از خانواده شماست، به دخترتان پشت بدهید و از او حمایت کنید، سرنوشت دختران به آن پسر بسته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چرا دختران دوم خانواده گاهی زندگی‌شان به طلاق می‌انجامد؟ چرا که از شوهر ۲۲ ساله خود انتظار دارند زندگی‌ای فراهم کند که خواهر بزرگش با شوهر ۳۵ ساله‌اش دارد! باید پشتوانه دختر بود و به جوان پشت داد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول