اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مشارکت مردم در انتخابات،تضمین امنیت ملی کشور است

امام جمعه فیروزآباد گفت: مشارکت مردم در انتخابات موجب خنثی سازی طراحی‌های دشمنان انقلاب و تضمین امنیت ملی کشور است.

مشارکت مردم در انتخابات،تضمین امنیت ملی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) و تسلیت به همه مسلمانان اظهار داشت: امام جعفرصادق (ع) در زمان حیات خود منشا و پایه‌گذار خدمات بزرگی برای دین مبین اسلام بوده  و امروز به برکت این امام همام ،  آثار نبوت و اهل بیت (ع) زنده و پابرجا مانده است.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) در طول حیات و زندگی با برکت خود به رغم ظلم و خفقانی که حاکمان ظالم  اعمال می‌کردند هیچ گاه از مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر و وظایف خود فروگذاری نکردند.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: اگر چه در زمان آن حضرت به دلیل ظلم ظالمان فرصت تشکیل حکومت اسلامی وجود نداشت ولی عدم قیام امام (ع) نه به دلیل ترس از ظالمان بلکه به دلیل نبود یاران وفادار بود.

هاشمی زاده اضافه کرد:امام جعفر صادق (ع) در دوران امامت و زندگی خود  با وجود همه شرایط سخت و خفقان وظیفه خود را در هم زمینه مبارزاتی و هم علمی انجام داد و سیره پیامبر اسلام (ص) و فرهنگ ناب محمدی (ص) و تشیع را در جامعه ترویج کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بیان داشت: ۱۵ خرداد اندیشه تشکیل حکومت اسلامی را پایه گذاری کرد و نهضت و اندیشه حکومت دینی و اسلامی را شکل داد.

امام جمعه فیروزآباد ابراز داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها پرچمدار اسلام است و حاکمان مسلمان نمای دیگر کشورها علیه اسلام دست در دست دشمن قدم بر می دارند چنانچه قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ حدود ۱۵ هزار نفر فدای اسلام شد.

هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات و وظایف ما گفت: انتخابات یعنی مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه و از این منظر، شرکت در انتخابات، حقی است که خداوند به انسان عطا نموده است.

وی خاطرنشان کرد: حق در این گونه امور یعنی امتیازی که به فرد داده می شود و در مقابل آن تکلیفی برعهده آن فرد قرار می گیرد که شرکت در انتخابات هم حق انسان بوده و هم تکلیف است که با انجام آن تکلیف، آن حق محقق می شود.

امام جمعه فیروزآباد تصریح کرد: کشور متعلق به مردم است و شرکت نکردن در انتخابات آثار زیان باری از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی برای جامعه دارد.

هاشمی زاده افزود: مشارکت مردم در انتخابات موجب خنثی سازی طراحی های دشمنان انقلاب و تضمین امنیت ملی کشور است.

وی ادامه داد: انتخابات ۲۸ خرداد یک انتخاب سرنوشت‌ساز است که نتیجه محصول خون شهدا خواهد بود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول