اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

امام خمینی(ره) نه تنها بر شاه بلکه بر آمریکا هم پیروز شد

وزیر اطلاعات گفت: انقلاب اسلامی نه فقط بر شاه بلکه بر آمریکا هم پیروز شد، بعد از ارتحال امام همه نگران ادامه راه انقلاب بودند اما انتخاب مقام معظم رهبری همه نگرانی‌ها را برطرف کرد.

امام خمینی(ره) نه تنها بر شاه بلکه بر آمریکا هم پیروز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز سید محمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام گفت: انقلاب اسلامی نه فقط بر شاه بلکه بر آمریکا هم پیروز شد، بعد از ارتحال امام همه نگران ادامه راه انقلاب بودند اما انتخاب مقام معظم رهبری همه نگرانی‌ها را برطرف کرد و همان مسیر، با صلابت در حال طی کردن است.

وی با بیان اینکه امام خمینی یک انسان آگاه، دوراندیشن، آینده نگر و آینده بین بود، افزود: امام خمینی در فهم مسائل و مقتضیات نسبت به زمان و مکان اشراف داشتند بایستی هر یک از جنبه‌های شخصیتی امام راحل را برای خود الگو قرار دهیم؛ در بسیاری از مسائل امروز، عقیده و افکار امام خمینی در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی کارساز است.

وزیر اطلاعات گفت: امام پرچم مبارزه را حساب شده بلند کردند؛ تداوم راه انقلاب اسلامی در گرو ادامه دادن راه امام خمینی (ره) در همه بخش‌ها است.

علوی افزود: در شرایطی که امیدی وجود نداشت، امام پرچم مبارزه را حساب شده بلند کردند، استراتژی امام (ره) باعث شد تا زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی با انقلاب اسلامی دست به یک حرکت استثنایی در دنیا زد، گفت: انقلاب اسلامی در حالی به دست امام خمینی رخ داد که به هیچ وجه شرایط داخلی و خارجی در زمان شاه برای انقلاب فراهم نبود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: زمانی که شاه احساس کرد مردم، رهبر ندارند فرصتی دید که برنامه‌های آمریکا را پیدا کند اما امام راحل با تیزهوشی خود مبارزات را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در واقع امام خمینی (ره) این گونه خلاء مراجع را به وسیله این شورا برطرف کردند، امام همچنین بازاریان، دانشگاهیان و دیگر اقشار جامعه را برای مبارزه فراخواند و شرایط را برای مبارزه فراهم کرد.

وزیر اطلاعات گفت: امام خمینی (ره) عقبه خارجی شاه و استوانه داخلی رژیم شاه را هدف قرار داد و با درهم شکستن هیمنه شاه به مبارزین روحیه داد و شرایط را به گونه‌ای پیش بردند که حتی به تدریج نیروهای مسلح به مبارزان و انقلابیون پیوستند، استراتژی امام (ره) باعث شد تا زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.

علوی بیان کرد: امام خمینی (ره) یک شخصیت ممتاز از همه نظر(از نظر علمی فقیه و فیلسوف، از نظر خودسازی یک انسان وارسته و کامل و...) بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد. 

وزیر اطلاعات افزود: در دوران دفاع مقدس نیز با فرماندهی امام خمینی (ره)، ارتش و سپاه و بسیج در مقابل دشمن ایستادند، امروز هیچ کشوری جرات حمله نظامی به کشورمان را ندارد و با اقتدار مقابل هر زورگویی خواهد ایستاد و به توطئه‌ها پاسخ دندان شکن خواهد داد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول