اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

با قهر کردن از صندوق رای مشکلاتمان حل نخواهد شد

امام جمعه نطنز گفت:باید همه به صحنه بیاییم و وظیفه خود را انجام دهیم و در عین حال با تواصی برای حضور و دعوت از دیگران برای خلق یک حماسه باشکوه تلاش کنیم.

با قهر کردن از صندوق رای مشکلاتمان حل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با اشاره به سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: مهم‌ترین ابتکار امام خمینی، مردم‌سالاری دینی تحت عنوان جمهوری اسلامی بود که امام نظام را بر اساس مردم‌سالاری دینی به وجود آورد.

 امام‌جمعه نطنز افزود: در اوایل انقلاب برای زوال انقلاب حرف‌هایی زده می‌شد و حتی بعضی از خبرگزاری‌های غربی بعد از رحلت امام خبر از بین رفتن جمهوری اسلامی می‌دادند، آنها معتقد بودند که مردم وابسته به ویژگی‌های شخصی امام بودند و وقتی امام از دنیا رفت مردم نیز دلسرد شده و این حکومت تمام خواهد شد.

وی بیان کرد: این‌یک اشتباه محاسباتی دشمن بود، بنیان‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران با رفتن امام نه‌تنها از بین نرفت بلکه مستحکم‌تر شد و این را هم امام بنا نهاد چرا که رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری پیامبرگونه بوده است.

یعقوبی گفت: مقایسه انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها یک اشتباه استراتژیک و راهبردی است، خیلی از انقلاب‌ها مانند انقلاب روسیه و فرانسه بعد از مدت کوتاهی رو به افول گذاشته یا جهت آنها عوض شد اما نظام ایران بر اساس جمهوری و اسلامی هر روز توسعه‌یافته‌تر و پیشرفته‌تر شد و نهال انقلاب امروز به درخت تنومندی تبدیل‌شده است.

 امام‌جمعه نطنز خاطرنشان کرد: راز توسعه‌یافتگی نظام دو کلمه مقدس جمهوری و اسلامی است و همراهی این دو این دو واژه باهم کار بزرگ امام بود که جمهوری اسلامی ایران را تحقق بخشید، امام عزیز اسلام ناب محمدی را معرفی کرد و هیچ‌گاه از این دو واژه جمهوری اسلامی ذره‌ای کوتاه نیامد، جمهوری اسلامی از متن اسلام گرفته‌ شده و با تکیه‌ بر مردم امروز در دنیا سرآمد است.

 وی افزود: اسلام مدنظر امام و مقام معظم رهبری اسلام ضد فساد، عادل، ضد فاصله طبقاتی است، امروز ما هرکجا نقض داریم برای این است که به مردم یا به اسلام توجه نکرده‌ایم.

یعقوبی با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: همه ما به این نکته اذعان داریم که وضعیت موجود رضایت‌بخش نیست، اما قهر کردن و رأی ندادن هم عاقلانه و موردقبول نیست، امروز بر اساس دین و قرآن باید همه به صحنه بیاییم و وظیفه خود را انجام بدهیم  و در عین حال با تواصی برای حضور و دعوت از دیگران برای خلق یک حماسه باشکوه تلاش کنیم.

امام‌جمعه نطنز خطاب به نامزدها گفت: نامزدهایی که در عرصه در حال ارائه برنامه خود هستند وعده‌های غیرممکن ندهند بلکه وعده‌هایی بدهند که توسط اهل‌فن تأییدشده باشد.

نظام جمهوری اسلامی ایران آینده روشن و درخشانی در پیش دارد

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود اظهار کرد: انقلاب اسلامی امروز مبدأ تحولات عظیمی در جهان شده است و اسلام را به‌عنوان قدرت بزرگ در جهان مطرح نموده است.

امام‌جمعه بادرود افزود: انقلاب ما دارای سه بخش است، یک گذشته انقلاب و دوم حال انقلاب و سوم آینده انقلاب، اینکه مبدأ این انقلاب بزرگ الهی ثمره نهضت اسلامی و الهی ۱۵ خرداد است نهضتی که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز شد و در بهمن ۵۷ به بار نشست و میوه شیرین آن برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی گفت: امروز تجلیل از امام بزرگوار فقط به‌عنوان یک قدردانی و تجلیل از گذشته نیست بلکه به معنای اصرار و پافشاری بر آن خط و راهی است که امام بزرگوار ما با انقلاب خود با قیام، سیره و با وصیت‌نامه خود برای ملت ایران به همه مسلمانان عالم باقی گذاشت.

 قاسمی خاطرنشان کرد: امروز امام خمینی به‌عنوان یک الگو، معلم و یک رهبر در ذهن ما در واقعیت جامعه ما حضور دارد، فکر امام، راه امام، و درس‌های همیشه جاودان همان چیزی است که ملت ایران و همه مسلمانان به آن احتیاج دارند دیروز هم احتیاج داشتند و امروز هم احتیاج دارند، گرچه ما امسال هم نمی‌توانیم همچون سال‌های گذشته این اجتماع عظیم مردمی را در کنار مرقد مطهر امام بزرگوار داشته باشیم اما می‌توانیم امروز با مرور درس‌های امام عزیز سفرکرده یاد و نام و مکتب امام را زنده نگاه‌داریم.

امام‌جمعه بادرود گفت: نظام دینی ما شجره طیبه‌ای است که تندباد حوادث نیز نمی‌تواند ضربه‌ای به‌نظام ما بزند و در بخش آینده انقلاب با قاطعیت عرض می‌کنم که حالا با این راهی که ملت در پیش‌گرفته است که راه دفاع از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی است آینده کاملاً روشنی در پیش داریم.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول