اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در یاسوج+ تصاویر و فیلم

مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در یاسوج با حضور اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در یاسوج+ تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج با حضور اقشار مختلف مردمی مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در محل مصلای امام خمینی یاسوج برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌رضا ادیانی   ظهر امروز در آیین سالگرد رحلت امام خمینی در محل مصلای یاسوج اظهار کرد: امام با قیام خود یک ملت را به اوج عظمت و اقتدار رساند این قیام از دهه ۳۰ آغاز و اوج آن ۱۵ خرداد 42 بود که به تبعید و زندان ایشان منجر شد مبارزه ای که از سن بالا و در اوج سختی و مشقت صورت گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: وقتی امام سخن از مردم می گفت طبقات محروم و مستضعف جامعه مورد نظر بود و در اولین سالگرد گرامیداشت ۱۵ خرداد فرمودند که در عاشورای خرداد گفتم با اتکای به مردم شاه را بیرون می‌کنم و همگان بدانند ۱۵ خرداد برای اسلام و برای این بود اسلام حاکم شود و امروز مرفهان بی درد به دنبال گرفتن جایگاه‌ها هستند و تا روزی که من هستم اجازه نمی‌دهم طبقات مرفه امور را به دست گیرند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: امام در برابر مخالفان آخوند سیاسی می‌‌فرماید آخوند سیاسی جرم نیست بلکه آخوند نباید درباری باشد امام دین و سیاست را همراه با هم می خواست و اعتقادی به جدایی دین از سیاست نداشت.

این مسئول در نیروی انتظامی اظهار کرد: امام با این نگاه مردم را به میدان آورد و انقلابی بزرگ را خلق کرد و در حساس ترین نقطه جهان انقلاب اسلامی را رقم زد که بر پایه ارزش‌های والای انسانی بود انقلاب نه بزرگ به استبداد و دیکتاتوری 2500 ساله بود.

ادیانی بیان کرد: از روز آغاز حرکت امام به عنوان یک مرجع دینی هم دولت های چپ گرا هم مارکسیست‌ها حرکت امام را برنتابیدند و آن ار فوئدالیستی تعبیر کردند  و ملی‌گرایان هم حرکت امام و حرکت مردم را حرکت کور و افراطی تلقی می‌کردند حرکت امام را هم شرق و هم غرب محکوم کرد چون گفتمان دینی هم گفتمان شرق و هم گفتمان غرب را به چالش می‌کشید.

وی با بیان اینکه این حضور مردم در عرصه ها بود که دشمنان را از آغاز حکومت امام تا امروز ناکام گذاشته است یادآور شد: توطئه‌ها یکی دو تا نبود از جریان نفاق تا خلق عرب و آذربایجان و تهاجم فرهنگی، جنگ هشت ساله، آشوبها و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و آبان ۹۸ تا به امروز علیه ملت توطئه شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: یکی از خرمشهرهای در پیش رو انتخابات است که ملت ایران باید در ۲۸ خرداد در پای صندوق‌های رای خلق کند.

وی افزود: همه دشمن با همه قوای پیاده و سواره خود و با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و سیاسی القا می کنند که نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است و حضور در انتخابات نیز تاثیر و فایده ندارد.

ادیانی ادامه داد: در گوشه گوشه کشور محرومیت‌زدایی قابل مقایسه با حکومت ۲۵۰۰ ساله پادشاهی نیست چرا که امام اعتقاد به طبقات محروم داشت و برای محرومیت زدایی در کشور بنیادها و سازمانهای متعددی را تشکیل داد و امروز هم باید یک مدیر جهادی در مسند بنشیند تا یاور محرومان باشد و بتواند تحولات شگرفی ایجاد کند.

وی گفت: حضور در انتخابات امروز وظیفه شرعی دینی و اجتماعی همه بوده و مردم نشان دادند که پای انقلاب و نظام هستند، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم به مانند همیشه در انتخابات ها مقام اول را به خود اختصاص خواهند داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم به صورت گسترده و با بصیرت و با آگاهی در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد و انتخابات سالم و پرشور رقم می‌زند و حماسه ای دیگر در چنین خرمشهری خلق خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم دل‌های مردم متوجه به انتخاب اصلح شود کسانی که مشکلات را بفهمند و دغدغه ارزشهای انقلاب و اسلام را داشته باشند معتقدیم ملت ایران با انتخاب اصلح با حضور گسترده به معنای واقعی خرمشهر دیگری را رقم خواهد زد.

در ادامه آیت‌الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ شهر یاسوج همزمان با سالگرد رحلت ملکوتی امام راحل با اشاره به توصیه‌های حضرت امیر در خطبه ۱۱۳ نهج البلاغه اظهار کرد: شما را به پرهیز از دنیا دعوت می‌کند جایی که باید از آن کوچ کرد زیرا دنیا دار فانی است.

وی گفت: دنیا را خداوند برای ماندن قرار نداده دنیایی که برای اولیا هم در نظر گرفته نشده دنیای باقی و در نظر گرفته شده آخرت است که باید زاد و توشه برداشت قرار نیست که همیشه در این دنیا بمانیم این دنیا فرصتی برای توشه برداری است.

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در خطبه دوم نماز جمعه امروز با بیان مناسبت های مختلف به آثار و بدی‌های دروغ پردازی اشاره کرد و گفت: در فضای تبلیغات انتخاباتی مواظب دروغ ها باشیم دیگران را با دروغ سازی تخریب نکنیم و نسبت دروغ به دیگران نبندیم اگر کسی حرفی نزده به دروغ نسبت ناروا به او ندهیم زیرا با دروغگویی هیچ گاه روسفید نمی‌شویم.

حسینی خاطرنشان کرد: بعضی ها برای جمع آوری رای مظاهر دینی مثل عفاف و حجاب را مورد هدف قرار می دهند به حجاب و عفاف رحم نمی‌کند و نباید این گونه در مقابل خداوند ایستاد نباید به احکام اسلامی و شعائر دینی اهانت کرد خیلی ها به دنبال جنگیدن با خدا بودند اما سرنگون شدند.

وی گفت: در سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی هستیم شخصیت عظیمی که دین و اخلاق و معنویت را جهانی کرد آرمان‌های همه انبیا را عالمگیر کرد و جهان اسلام و ملت ایران را سر افرازانه هدایت کرد برای شناختن امام باید انقلاب را شناخت.

حسینی بیان کرد: باید دید کجا بودیم و اکنون کجا هستیم در استقلال و عزت تحقیر می‌شدیم کشوری که شاهان هیچ اختیاری نداشتند و توسط آمریکا و انگلیس عزل و نصب می‌شدند و زندگی ذلیلانه بر مردم و جامعه حاکم بود.

وی گفت: امام عزت و شرافت را به این کشور ارزانی داشت و خدمات و پیشرفت‌های کنونی قابل مقایسه با گذشته نیست دیروز این کشور مستعمره آمریکا و انگلیس بود ولی امروز کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی و این ملت به عنوان یک قدرت محسوب می‌شوند که معادلات جهانی را تغییر داده‌اند.

وی گفت: در سالروز آغاز زعامت و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای هستیم شخصیتی که ذخیره الهی است و انقلاب را از سال ۶۸ تا کنون به خوبی هدایت کرده و با رهبری داهیانه ایشان جبهه اسلام مقاوم تر از همیشه است.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: باید از این انقلاب حفاظت کنیم خون های زیادی دادیم و یکی از راه‌های نگاهداشت انقلاب و این سرمایه بزرگ شرکت در انتخابات است زیرا هر رای به منزله قدرت بخشیدن به نظام و ملت و سرزمین است.

حسینی یادآور شد: برخی خائنانه در داخل و بیرون به دنبال منع مردم از حضور در پای صندوق های رای هستند برخی هم غافلانه تصمیم به حضور در انتخابات ندارند.

حسینی گفت: در سایه غفلت است که سر ابی عبدالله علیه السلام بر سر نیزه می‌رود در سایه غفلت است که ائمه اطهار و انسان‌های بزرگ از مدیریت و رهبری جامعه کنار زده می‌شوند و در سایه غفلت است که حکام خونخوار مانند منصور دوانیقی بر جامعه حاکم می شوند و کسانی مثل امام‌ جعفرصادق کنار می روند.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: اگر نام عدم حضور در انتخابات را خیانت نگذاریم یک غفلت بزرگ است که در سایه همین بی‌خیالی انسانهای مکار و حیله‌گر مقاصد خود را اجرا می‌کنند.

====================

عکس از عزت‌الله محسنی‌پور

===================

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول