اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از کارشناسی نفت تا مغازه بستنی‌بندی/ همت یک جوان روستایی برای رسیدن به آینده‌ای بهتر

یک جوان روستایی با داشتن مدرک کارشناسی نفت، مغازه بستنی‌بندی برای خود راه انداخته و به روزهای روشن آینده امیدوار است.

از کارشناسی نفت تا مغازه بستنی‌بندی/ همت یک جوان روستایی برای رسیدن به آینده‌ای بهتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شاید باورش سخت باشد که مدرک مهندسی نفت داشته باشی اما با علاقه به کار بستنی بندی مشغول شوی، این داستان زندگی جوانی ۳۳ ساله است که در یکی از روستاهای شهرستان کازرون چشم به جهان گشود.

شهاب ابدالی در خانواده ای هفت نفره در روستای دهنو انقلاب از توابع شهرستان کازرون به دنیا آمد. وی تا پایان دوران تحصیلات متوسطه در همین روستا به همراه خانواده زندگی می کرد، ایامی که با نمرات خوب و استعداد بالای وی گذشت. در همین زمان برای کمک به مخارج زندگی خود و خانواده اش در یک کارگاه قنادی مشغول به کار بود.

در ادامه به همراه خانواده به شهر کازرون مهاجرت کردند تا شرایط بهتر و زندگی با امکانات و رفاهیات بیشتری را تجربه کنند اما به ناگاه پدرش جان به جان آفرین تسلیم کرد و خانواده ابدالی را تنها گذاشت.

زمین و زمان روی سرش خراب شده بود، شرایط زندگی برای شهاب و سایر اعضای خانواده بسیار سخت و دشوار شده بود، غم نبود پدر و جای خالی اش از یک سو و مشکلات بیش از پیش مالی، اقتصادی و معیشتی از سوی دیگر فشارها را بر خانواده ابدالی مضاعف می کرد.

پس از این اتفاق تلخ، مادر سرپرست خانواده شده بود و همراه پسر و دو دخترش به زندگی می پرداختند که تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

شهاب که دوران دانشگاه خود را در رشته مهندسی نفت می گذراند، به اجبار برای فراهم کردن خرج و مخارج خود و خانواده اش در یک شرکت حوزه نفتی مشغول به کار شده بود، به نحوی که روزها در شرکت مشغول به کار و فعالیت بود و شبها در خوابگاه دانشگاه درس می خواند و برای دوران امتحانات نیز مرخصی می گرفت و سرانجام نیز طی هشت ترم با نمرات خوب، فارغ التحصیل شد.

پس از فراغت از تحصیل، کار خود را همچنان در شرکت پیمانکار حوزه نفت و گاز ادامه می دادید و پس از چندین بار تهدید به داشتن نیروی مازاد بر نیاز و اتمام کار، وی را از کار برکنار کردند.

جوان داستان ما در ادامه به صورت اتفاقی در یک مغازه بستنی بندی مشغول به کار شد و پس از مدتی از آنجا که دوست داشت کار خود را داشته و به قولی آقای خودش باشد، تصمیم به راه اندازی مغازه و دم و تشکیلات خود گرفت اما اولین مانع سد راهش نداشتن هزینه برای رهن و خرید تجهیزات لازم برای شروع کار بود که به لطف خدا و پیگیری ها، کمیته امداد امام خمینی وامی را به وی داد که کسب و کار خود را راه اندازی کند. البته وامی که برای وی اما و اگرهایی داشته است.

شهاب ابدالی در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از گرفتن وام از کمیته امداد، شرایط سختی را برای من گذاشتند؛ به نحوی که باید یک نیرو در کنار خود به کار گرفته، حقوق اداره کار و بیمه وی نیز پرداخته شود که در شرایط دشوار کنونی هزینه زیادی به من تحمیل می شود.

وی که هنوز امکان ازدواجش برایش فراهم نشده، ادامه داد: در ابتدای کار مبلغی از وام به عنوان کارمزد کم شد، همچنین سالیانه نیز مبلغی گزاف برای کارمزد کسر می گردد که در مجموع وام با درصد بالایی پای من در می آید.

این جوان کارآفرین با بیان اینکه خودش دیگر تحت پوشش کمیته امداد نیست، اظهار داشت: خانه و مغازه اجاره ای می باشد و درکنار سایر هزینه ها نظیر کارگر، خرج خانه و مغازه، زندگی را بسیار سخت و دشوار کرده است.

وی با گلایه از دولت برای تعطیلی صنوف و عدم حمایت لازم از آنان گفت: به دلیل شیوع کرونا چندین ماه مغازه ها تعطیل بودند و به دلیل تعطیلی، پولی نیز برای پرداخت به صاحب مغازه نداشتم و هم اکنون چند ماه بدهی به وی دارم که با من راه نمی آید.

برنامه وی برای آینده اش، گسترش مغازه و کارش می باشد، همچنین دوست دارد که با کمک و لطف خدا ضمن کمک به خانواده اش برای داشتن زندگی بهتر و با آسایش بیشتر، از شرایط کنونی که هر ساله باید به دلیل مستاجر بودن، اسباب‌کشی کنند همچنین امکان سفر و تفریح برایشان فراهم نیست، فاصله بگیرند.

این جوان بیان کرد: با وجود همه سختی و مشکلاتی که در زندگی تاکنون با آن مواجه بوده و هستم اما به کار و تلاش ادامه خواهم داد و به لطف و کمک خدا امروزم از روز گذشته بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول