اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تملک و اخذ سند رسمی ۴۰ هزار متر مربع از اراضی واقع در عرصه قلعه تاریخی بختک لیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تملک و اخذ سند رسمی ۴۰ هزار متر مربع از اراضی واقع در عرصه قلعه تاریخی بختک لیلان طی سال ۹۹ خبر داد.

تملک و اخذ سند رسمی ۴۰ هزار متر مربع از اراضی واقع در عرصه قلعه تاریخی بختک لیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده در جلسه هیات راهبردی پایگاه ملی میراث فرهنگی محوطه قلعه بختک لیلان که برای بررسی وضعیت و اقدامات انجام گرفته در راستای حفاظت و صیانت از این قلعه تاریخی برگزار شد، از تملک و اخذ سند رسمی ۴۰ هزار متر مربع از اراضی واقع در عرصه و حوزه فرهنگی قلعه بختک طی سال ۹۹ خبر داد و  اظهار داشت: همچنین در راستای عملیات حفاظتی این قلعه تاریخی، اقداماتی نظیر مرمت و احیاء برج و باروی قلعه انجام شد.

وی همچنین افزود: در راستای اهداف حفاظتی و باستان‌شناسی این منطقه، طی سال‌جاری مطالعات و کاوش‌های باستان‌شناسی در قلعه بختک لیلان اجرا خواهد شد.

حمزه‌زاده در ادامه تجهیز دفتر حفاظت و حراست  پایگاه، نقشه‌برداری املاک واقع در عرصه، مرمت و تعمیر ساختمان حفاظت و حراست پایگاه را از دیگر اقدامات انجام شده طی سال ۹۹ عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: در ادامه اقدامات اجرایی و حفاظتی از قلعه تاریخی بختک لیلان برنامه‌های پیشنهادی سال ۱۴۰۰  مطرح و موضوعات در ابعاد مختلف مورد بررسی کارشناسی  قرار گرفت تا تصمیمات لازم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول