اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

زلزله‌زدگان خراسان شمالی بیمه خواهد شد

نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی از بیمه رایگان تمامی منازل مددجویان در سال ۱۴۰۰خبر داد.

زلزله‌زدگان خراسان شمالی بیمه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمد پاکمهر در جلسه مجمع نمایندگان استان و در گفت‌وگو با خبرنگاران با محوریت خدمت‌رسانی به محرومان کمیته  امداد افزود: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه کل کشور برای بیمه حوادث تمامی منازل مددجویان اختصاص‌یافته است.

سید محمد پاکمهر نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به معافیت مددجویان از پرداخت هزینه‌های انشعابات گفت: درصورتی‌که مددجویان الگوی مصرف در بحث مصرف انرژی را رعایت کنند از پرداخت هزینه‌های قبوض معاف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای درمان ناباروری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی‌شده است که بخشی از آن به کمیته امداد اختصاص می‌یابد.

پاکمهر با اشاره به آسیب واحدهای مسکونی در زلزله گرمه و جاجرم نسبت به پیشگیری قبل از حادثه و مقاوم سازی مسکن مناطق روستایی تأکید کرد.
 
وی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومان و ارائه کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی را امری مهم در تسریع مقاوم‌سازی مسکن مناطق روستایی  برشمرد.

پاکمهر در ادامه از اشتغال دام سبک به‌عنوان راهبردی اقتصادی در توانمندسازی محرومان نام برد و افزود: خشک‌سالی و افزایش نهاده‌های دامی به‌عنوان چالش‌های پیش روی دامداری استان شناخته می‌شود.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین رسالت امروز توانمندسازی است خانواده و فرزندان محرومان از طریق اشتغال است اظهار کرد: باید چالش‌های پیش روی کارآفرینان شناسایی و در جهت پرداخت تسهیلات تکمیلی اقدام شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول