اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

استان قم آماده برگزاری انتخابات باشکوه است

استاندار قم گفت: ما مکلف به تأمین امنیت انتخابات هستیم و تمامی ارکان امنیتی و انتظامی در استان در این زمینه پیش بینی های لازم را اتخاذ کرده اند.

استان قم آماده برگزاری انتخابات باشکوه است

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در سخنانی در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در قم با گرامیداشت پانزدهم خرداد ماه و با بیان این که بیت حضرت امام (ره) در قم سرشار از خاطره‌ هاست اظهار کرد: نهضت حضرت امام (ره) از ۱۵ خرداد ۴۲ در قم آغاز شد، پیام آن در سراسر کشور تجلی یافت و همچنین در کل جهان منتشر شد.

وی افزود: برای نسل جدید سخت است که بدانند چگونه یک رهبر بدون سلاح و ارتش و تنها با حکومت بر قلب ها توانست میلیون ‌ها انسان را با یک اشاره در مقابل رژیم استبدادی و قدرت های جهانی بسیج کند و به صحنه بیاورد.

استاندار قم ادامه داد: امام (ره) بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب توانست بنیانی را نهادینه کند که در آن جمهوریت و اسلامیت، دو بال مکمل نظام و در عین حال هر دو دارای اصالت به لحاظ شکلی و محتوایی باشند.

سرمست اضافه کرد: امام (ره) در همان ابتدای پیروزی انقلاب، شور و هیجان مردم را تبدیل به شعور، آگاهی و اراده و همه پرسی نظام را برگزار کرد تا استقرار نظام جمهوری اسلامی متکی به آرای عمومی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سایه چنین رهبری، بنیان نظام و انقلابی نهاده می ‌شود که اساسا در قرن بیستم از منظر بسیاری از تحلیلگران و ناظران بسیار ناشناخته است و در عین حال جای تأمل دارد، به بیان دیگر بر اساس مدل ‌ها و تئوری ‌های مرسوم جای این پرسش وجود داشت که چگونه می ‌شود در جامعه ای با این مختصات، یک شرایط انقلابی را هدایت و رهبری کرد و به پیروزی رساند.

 استاندار قم همچنین یادآور شد: بر این اساس باید گفت نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی از جمله عناصر و مواردی است که در تئوری های انقلاب دیده نشده است، اما در انقلاب ما این خصوصیات در شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی وجود داشت و سبب شد که این انقلاب به ثمر بنشیند و نهاد جمهوریت و اسلامیت دوام و قوام یابد.

وی در عین حال تداوم رهبری این انقلاب را به دست مقام معظم رهبری سبب جلوگیری از انحراف در خط امام راحل (ره) دانست و گفت: فوت رهبران در بسیاری از انقلاب ها در تاریخ سبب انحراف مسیر آن انقلاب ها بوده، اما انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری به ثمر نشسته و استمرار یافته است.

استاندار قم درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز اذعان کرد: یک رویکرد مهم در مورد مطالعه انقلاب اسلامی این است که ببینیم مراحل تاریخی شروع انقلاب تا پیروزی چه بوده، چگونه این مسیر پیموده شده، با چه شتاب و فراز و نشیبی تداوم یافته و به چه دستاوردهایی رسیده است، ضمن آن که باید دانست این انقلاب از بدو پیروزی‌، با انواع مخالفت ها و دشمنی ها شامل جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه هم رو به رو بوده است.

سرمست در ادامه به برگزاری انتخابات های متعدد در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: از همان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به طور میانگین در هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است و گاهی دو انتخابات در یک دوره داشته ایم و در این دوره نیز هم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و هم انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم.

وی با بیان این که ارکان نظام انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص است تصریح کرد: در طول چندین انتخاباتی که در سنوات قبل برگزار شده ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده شده و باید گفت این نظام در مقایسه با همه کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند همچنان از همان پشتوانه مردمی و میزان اقبال و مشارکت مردمی برخوردار است.

وی انتخابات را دارای کارکرد انسجام بخشی و وحدت آفرینی عنوان و اضافه کرد: برگزاری انتخابات در عین حال در مواجهه با دشمنان خارجی و اختلافات و شکاف های داخلی جامعه سبب انتقال مسالمت آمیز قدرت و تغییر و تحول و پویایی برنامه هاست.

استاندار قم ادامه داد: ما مکلف به تأمین امنیت انتخابات هستیم و تمامی ارکان امنیتی و انتظامی در استان در این زمینه پیش بینی های لازم را اتخاذ کرده اند.

سرمست عنوان کرد: همچنین برای سلامت انتخابات به همه مدیران و مسؤولان تاکید شده بی طرفی در انتخابات را رعایت کنند و با رعایت امانت داری، سبب اعتماد آفرینی در بین مردم شوند.

وی در پایان سخنان خواستار مشارکت حداکثری مردم و رعایت اخلاق انتخاباتی و مقررات قانون انتخابات در برنامه های تبلیغی کاندیداها شد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول