اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم در رتبه بیست و سوم کرونا در بین ۳۱ استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از رتبه بیست و سوم قم در بین ۳۱ استان کشور و بر اساس نرخ بروز بیماری کرونا در متوسط جمعیت خبر داد.

قم در رتبه بیست و سوم کرونا در بین ۳۱ استان

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به روند نزولی مراجعه های سرپایی، بستری ها و فوتی های کرونایی در استان بیان کرد: البته باید اذعان کرد که آمارها و نمودارها بیانگر آن است که قم همچنان از پیک اخیر کرونا خارج نشده است.

وی افزود: روند نزولی کرونا در اکثر استان های کشور نیز دیده می شود، اما همچنان همه شهرها در یکی از سه وضعیت قرمز، نارنجی و یا زرد تعریف شده اند و شهر آبی کرونایی نداریم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین به رتبه بیست و سوم قم در موضوع کرونا و بین ۳۱ استان کشور توجه داد و گفت: آخرین آمار هفتگی نمونه گیری های انجام گرفته در استان نشان می دهد از مجموع ۶ هزار و ۳۸۵ نمونه، یک هزار و ۵۵ بیمار قطعی کرونایی شناسایی شده است.

محبی درباره رنگ بندی داخلی کرونایی استان قم نیز خاطرنشان کرد: این تفکیک در داخل خود استان انجام می شود و بیانگر آن است مناطقی مانند پردیسان، صدوق، بلوارامین، انسجام و باجک در موضوع کرونا در وضعیت حادتری نسبت به دیگر مناطق شهر قرار دارند، ضمن آن که بقیه مناطق شهر در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی هستند و البته جمکران قم کمترین میزان ابتلا و بستری کرونایی را در کل شهر داراست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در عین حال به میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان اشاره و اذعان کرد: آمار نشان می دهد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جایگاه های سوخت و سی ان جی، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، آرامستان ها به جز آرامستان بهشت معصومه (س)، نانوایی ها، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، کافی نت ها، اغذیه فروشی ها و همچنین بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود استان کمتر از ۷۵ درصد است.

وی سپس به کاهش آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن ورزشی و تفریحی استان پرداخت و گفت: از اداره کل ورزش و جوانان استان انتظار می رود تا توجه ویژه ای نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن ورزشی و تحت پوشش خود داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد استان نیز یادآور شد: مساجد بر اساس روندی که در پیش دارند، از فرآیند بازدید و اعلام آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی کنار گذاشته شده اند.

وی با بیان این که در هفته اخیر ۸۷ بازدید از تالارهای پذیرایی استان انجام گرفته است اظهار کرد: این بازدیدها، ۸ اخطار و ۷ پلمب را به دلیل برگزاری برخی مراسم ها در تالارهای پذیرایی به دنبال داشته است.

محبی درباره آخرین آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان نیز گفت: حداکثر ۷۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند، ضمن آن که متأسفانه این آمار در وسائل نقلیه عمومی نیز کمتر است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول