اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مقابله با «روانشناس نماها» در فضای مجازی/تشکیل 4 هزار پرونده تخلف

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت:متاسفانه در داخل و خارج افرادی در فضای مجازی خود را روانشناس و مشاور معرفی کرده و ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت نرخ آسیب‌های اجتماعی و روانی را افزایش می‌دهند.

مقابله با «روانشناس نماها» در فضای مجازی/تشکیل 4 هزار پرونده تخلف

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «برای مدیریت مشاوره‌های روانشناسی در فضای مجازی چه اقدامی کرده‌اید؟»،گفت:دغدغه اصلی ما از همان روز اول بحث فضای مجازی بود و بعد از کرونا نیز افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در داخل و خارج افرادی خود را روانشناس و مشاوره معرفی کرده و حرف‌های زیبایی می زنند و ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت نرخ آسیب‌های اجتماعی و روانی را افزایش می‌دهند.

رئیس انجمن روانشناسی و مشاوره افزود: این افراد توصیه‌های غیر کارشناسی داده‌اند؛ به طوری که گزارشات زیادی در این خصوص داریم که اینها باعث اختلافات خانواده‌ها شده‌اند.

حاتمی بیان داشت: برنامه ما این است که تا آنجایی که در توان ماست مقابله کنیم و الان بیش از سه، چهار هزار صفحه و سایت بوده که برای آنها پرونده تشکیل داده یا تذکر داده‌ایم.

وی درباره اینکه «مردم چگونه می‌توانند افراد متخصص از غیر متخصص روانشناسی را تشخیص دهند؟»، ابراز داشت:ما نام افرادی که پرونده و پروانه نظام روانشناسی و مشاوره دارند را روی سایت سازمان گذاشته‌ایم.

 رئیس انجمن روانشناسی و مشاوره متذکر شد: هرکس به سایت این سازمان مراجعه کند می‌تواند ببینید فرد مورد نظر پروانه و مجوز دارد یا خیر.

حاتمی خطاب به فعالان حوزه روانشناسی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد:توصیه دارم افرادی که در فضای مجازی هستندحتما شماره پرونده نظام روانشناسی و مشاوره را در صفحه مجازی خود بگذراند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول