اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار

وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور به «دوشنبه» سفر کرده است در دیدار همتای تاجیکی خود بر افزایش همکاریهای تجاری بین دو کشور تا سقف یک میلیارد دلار تاکید کردند.

خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار اومورزاکف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که با سفر کاری یک روزه در «دوشنبه» قرار دارد با مقامات ارشد تاجیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان دیدار وی با «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان مسائل آمادگی برای سفر رسمی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به این کشور که در تاریخ 10-11 ژوئن سال جاری پیش بینی شده است، بررسی شد.

طرفین در مورد موضوعات مهم همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، انسانی و همچنین شراکت در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه تبادل نظر کردند.

اومورزاکف در دیدار مشترک با «ذوقی ذوقی زاده» وزیر توسعه اقتصاد و تجارت و «شیرعلی کبیر» وزیر صنعت و فناوری های جدید تاجیکستان نیز مسائل مربوط برگزاری سفر آتی رئیس جمهور ازبکستان به تاجیکستان در یک سطح بالا را بررسی کردند.

طرفین طی این دیدار در مورد ارتقا حجم تجارت متقابل تا یک میلیارد دلار، افزایش ظرفیت تولیدی برای توسعه صادرات و تاسیس کارخانه های مشترک در محدوده مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان با استفاده از تجربه ازبکستان توافق کردند.

این ملاقات ها در فضای سازنده و دوستانه برگزار و طرفین آمادگی خود را برای گسترش بیشتر همکاری سودمند بین دو کشور ابراز داشتند.

شایان ذکر است که در ماه های ژانویه – آوریل سال جاری مبادله تجاری بین دو کشور با افزایش 30 در صدی به 133 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول