اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

فرانسه به مقابله با اخبار جعلی می رود/ راه اندازی آژانس ویژه‌ مقابله با فیک نیوز

فرانسه از برنامه خود برای تشکیل یک آژانس ویژه‌ جهت مقابله با فیک نیوز(اخبار جعلی) و اطلاع‌رسانی نادرستِ خارجی که به ادعای پاریس هدف آن تضعیف دولت و آسیب رساندن به کشور است خبر داد.

فرانسه  به مقابله با اخبار جعلی  می رود/ راه اندازی آژانس ویژه‌ مقابله با فیک نیوز

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از عرب نیوز، فرانسه برای مقابله با اخبار جعلی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آژانس ویژه ایجاد می کند.

فرانسه از برنامه خود برای تشکیل یک آژانس ویژه‌ جهت مقابله با فیک نیوز(اخبار جعلی) و اطلاع‌رسانی نادرستِ خارجی که به ادعای پاریس هدف آن تضعیف دولت و آسیب رساندن به کشور است خبر داد.

این اقدام که روز چهارشنبه توسط مقامات دولتی اعلام شد، برای مقابله با تلاش برای تاثیرگذاری در رای گیری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور انجام شده است.

فرانسه از هم‌ اکنون خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در این کشور آماده می‌کند. جلوگیری از مداخله خارجی و مبارزه با خبرهای جعلی یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای دولت برای سالم‌سازی فضای سیاسی فرانسه پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در سال آینده عنوان شده است.

این آژانس که انتظار می رود در ماه سپتامبر راه اندازی شود، توسط اداره دبیرخانه عمومی دفاع و امنیت ملی فرانسه (SGDSN) اداره می شود و حداکثر ۶۰ نفر را برای تحقیق در مورد محتوای آنلاین استخدام خواهد کرد.

آژانس ویژه مبارزه با اطلاع‌رسانی نادرست عامدانه و خبرهای جعلی که دولت فرانسه مدعی است برای جلوگیری از انحراف افکار عمومی و خنثی کردن اقدامات مداخله جویانه خارجی شکل می‌گیرد، زیر نظر دبیرخانه عمومی دفاع و امنیت ملی این کشور فعالیت خواهد کرد.

«استفان بویلون» رئیس SGDSN(اداره دبیرخانه عمومی دفاع و امنیت ملی فرانسه)، اظهار داشت که آژانس به عنوان یک سرویس اطلاعاتی عمل نخواهد کرد و در مورد اصلاح یا تأیید حقیقت نیست بلکه هدف آن شناسایی حملاتی است که از یک کشور یا سازمان خارجی انجام شده و هدف آن ایجاد بی ثباتی سیاسی در دولت باشد.

بویلون افزود: این آژانس به سیاستمداران، دیپلمات‌ها، دستگاه قضایی و مطبوعات و رسانه‌ها کمک خواهد کرد تا به عنوان مثال به خوبی متوجه شوند که از ۴۰۰ هزار توییتی که در باره موضوعات روز منتشر شده دست کم ۲۰۰ هزار توییت متعلق به یک مزرعه ربات در یک منطقه خارجی است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ در فرانسه یک گروه به حمله هکری عظیم به حزب رئیس جمهور میانه رو فرانسه، امانوئل مکرون، که با «مارین لوپن» ملی گرای ضد اتحادیه اروپا روبرو بود، متهم شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول