اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

۷۷هزار خانوار لرستانی تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان گفت: در استان بیش از ۷۷ هزار خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند و ۳۲۰۰ خانواز از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

۷۷هزار خانوار لرستانی تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، قدرت اله مرادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تنها صندوقی است که از کمک ۷۰ درصدی دولت برخورداراست و بیمه شده فقط ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت  می‌کند و از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در لرستان بیش از ۷۷ هزار خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند و ۳۲۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان در خصوص شرایط عضویت در این صندوق، افزود: تمامی زنان و مردان که حداقل دارای  ۱۸ سال تمام و حداکثر ۵۰ سال در زمان ثبت نام می‌باشند، ساکنین مناطق روستایی، عشایری، شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن کلان شهرها و شهرهای  بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، کارگران فصلی، دهیاران پاره وقت،  فرشبافان و ۲۳۰ رشته صنایع دستی و گردشگری، دانش‌آموختگان بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای بسیج سازندگی و پایگاه‌های بسیج روستایی، اعضای تعاون بسیج و به طور کلی تمامی  کسانی که فاقد بیمه ی اجتماعی هستند و شرایط این صندوق دارند میتوانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

مرادیان بیان داشت: از لحاظ تعداد شهرستان خرم‌آباد با ۱۹ هزار خانوار بیمه شده بیشترین و شهرستان پلدختر با ۱۵۰۰ خانوار کمترین تعداد بیمه شده را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به طرح همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران طی سال گذشته، گفت: برخورداری فرزندان بیمه شدگان  از بورسیه تحصیلی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها ،بانک‌های اعطاکننده تسهیلات مشاغل روستایی و ارگان‌های دولتی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان تصریح کرد: صندوق استان با تمرکز بر شهرهای کمتر شمول شده بیمه و جذب جوانان و خانمهای خانه‌دار برنامه‌ریزی نموده که در این سال بتواند جوانان و زنان متاهل  فاقد بیمه را جذب این صندوق نماید.

مرادیان افزود: در سال ۹۹ استان لرستان با جذب ۲۸ درصد بیشتر از سهمیه تکمیلی  اختصاص داده شده جز استان‌های فرا برتر کشور است  و در گرید سبز کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول