اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد‌های نسبتا شدید در پایتخت و برخی شهرها/ خنکی‌ هوا در شهرکرد و گرما در اهواز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۶ خرداد و فردا در استان‌های تهران، البرز و سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد به‌نسبت شدید داریم.

وزش باد‌های نسبتا شدید در پایتخت و برخی شهرها/ خنکی‌ هوا در شهرکرد و گرما در اهواز

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ در پنج روز آینده در برخی مناطق استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده داریم، در همین مدت در برخی نقاط استان‌های اردبیل، ارتفاعات شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در پنج روز آینده در بقیه نقاط کشور جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی حاکم خواهد بود. 

وی افزود: بعدازظهر امروز در استان‌های واقع در غرب و شمال‌غرب کشور وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز و فردا در استان‌های تهران، البرز و سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید داریم. 

ضیائیان اظهار کرد: روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد نسبتاً شدید خواهیم داشت و در پنج روز آینده در برخی مناطق جنوب غرب کشور وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از امروز تا پایان هفته خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود و از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا دریای خزر مواج و متلاطم است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف، در بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 36 و 24 درجه خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول