اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رام الله: نتانیاهو با ملتهب کردن اوضاع قدس، برای ماندن در قدرت تقلا می‌کند

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با هشدار درباره اینکه ادامه تعرض رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی منطقه را به آتش خواهد کشید، گفت که بنیامین نتانیاهو با ملتهب کردن اوضاع قدس برای ماندن در قدرت تقلا می‌کند.

رام الله: نتانیاهو با ملتهب کردن اوضاع قدس، برای ماندن در قدرت تقلا می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درصدد است از طریق ملتهب کردن اوضاع در شهر قدس تلاش مخالفانش را برای برکناری او از قدرت ناکام گذارد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو درصدد است از طریق تشدید تنش‌ها در قدس و ادامه تعرض به مقدسات و شهروندان فلسطینی، تشکیل آنچه کابینه تغییر در رژیم صهیونیستی خوانده شده است، ناکام گذارد.

در این بیانیه آمده است: نتانیاهو تصور می‌کند که از طریق متشنج کردن اوضاع در قدس می‌تواند راه را به روی کابینه آتی اسرائیل ببندد، زیرا می‌داند که تنش در قدس با پاسخ به آن در سایر سرزمین‌های فلسطینی و در منطقه همراه خواهد بود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: نتانیاهو تلاش می‌کند از طریق تحریک سیاستمداران چپ گرا به ساماندهی راهپیمایی موسوم به راهپیمایی پرچم‌ها در قدس، ادامه تشدید محاصره محله شیخ جراح و حملات بی وقفه به مسجد الاقصی، تجربه دور اخیر تنش میان فلسطین و اسرائیل تکرار شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان درباره سیاست‌های استعماری و توسعه طلبانه نتانیاهو هشدار داد و گفت: رویکرد نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ که نخست وزیر  اسرائیل شده هزینه‌های سنگینی برای ملت فلسطین داشته است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با بیان اینکه ملت فلسطین قربان دائمی کشمکش‌های حزبی و سیاسی در اسرائیل است، گفت:  خط مشی فعلی نتانیاهو تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای تثبیت آتش‌بس و توقف حملات بی وقفه علیه ملت ما را ناکام می‌گذارد.

این وزارتخانه از جامعه بین الملل و به خصوص آمریکا خواست برای مهار سرکشی نتانیاهو و نقشه‌های افراط گرایانه خود فورا وارد عمل شود که منطقه به جنگی دینی و میدان خشونت‌های جدید که  کنترل آن دشوار است، سوق پیدا نکند.

رژیم صهیونیستی هر ساله در حول و حوش  روز جهانی قدس صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست تندرو را گردهم آورده  و  راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌کند و از این طریق خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شود.

امسال با توجه به تحصن فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در هفته منتهی به روز قدس و به دنبال آن پاسخ مقاومت غزه به تجاوز رژیم صهیونیستی در قدس موجب شده بود که صهیونیست‌ها نتوانند این راهپیمایی را برگزار کنند.

گروه‌های شهرک‌نشین و راست‌گرای افراطی، از صهیونیست‌های دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی پرچم‌ها در روز پنجشنبه این هفته در شهر قدس اشغالی شرکت کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول