اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی 80 درصدی زندانیان زنجان

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: تمام ظرفیت‌های استان در راستای تحقق اهداف اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان بکارگیری می‌شود.

برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی 80 درصدی زندانیان زنجان

محمد جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دستگاه قضایی حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه به ویژه خانواده‌های نیازمند مددجویان زندانی را از اولویت‌های مهم و راهبردی خود می‌داند و در این راستا اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با اشاره به اینکه اشتغال زایی زمینه‌ساز رفع بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و معیشتی زندانیان خواهد بود، اضافه کرد: مسئله مهم در کارآفرینی و اشتغالزایی ایجاد انگیزه لازم برای ترغیب خانواده‌ها و جذب بازار فروش محصولات تولیدی است.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته در دست‌یابی به اشتغال بیش از ۵۰ درصدی زندانیان گفت: تحقق اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان و کسب درآمد و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان یکی از محورهای کلیدی و اولویت‌های مهم سازمان در سال جدید است.

جوادی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات عدیده در توسعه فعالیت‌های اشتغالزایی به ویژه کمبود فضای فیزیکی در سطح زندان‌های استان بیان کرد: در سال گذشته و به همت مجریان اشتغال و رؤسای زندان‌های تابعه با وجود تمام موانع موجود توانستیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم و امسال نیز امیدواریم با همت جهادی و تلاش شبانه‌روزی همکاران جزو استان‌های موفق در حوزه اشتغال زندانیان باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان افزود: آموزش محور مهمی در ایجاد اشتغال برای زندانیان است و برای تحقق این امر مهم باید برنامه‌های حرفه‌آموزی با نیاز سنجی از بازار کار در داخل زندان‌ها راه‌اندازی شود.

وی مهمترین هدف از مقوله حبس را اصلاح و بازگشت زندانیان قلمداد کرد و گفت: فرصت زندان باید به بهترین نحو ممکن و با اجرای برنامه‌های مدون در حوزه‌های مهارت آموزی و اشتغال پر شود.

جوادی گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان و همچنین ساماندهی امور زندانیان با هماهنگی و تعامل درون بخشی و بروش بخشی لازم است از تمام ارفاقات قانونی، مرخصی‌های پایان حبس، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، پابند الکترونیکی ، عفو و ... استفاده شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول