اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: رزمایش با آمریکا نباید به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر شود

یک مقام ارشد دولت کره جنوبی درباره رزمایش آتی ارتش این کشور با آمریکا گفت، برگزاری این رزمایش در این برهه نباید به تشدید تنش با کره شمالی منجر شود.

سئول: رزمایش با آمریکا نباید به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر اتحاد کره جنوبی روز یکشنبه خواستار حداکثر انعطاف پذیری در مورد تصمیم گیری در زمینه رزمایش مشترک با ایالات متحده که قرار است در ماه آگوست برگزار شود، شد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» «لی این یانگ» وزیر اتحاد کره جنوبی گفت: «چنین تمریناتی هرگز نباید فرصتی برای ایجاد تنش‌های بیشتر در شبه جزیره کره باشد. باید در مورد نحوه برخورد با تمرینات نظامی مشترک و در زمانی که سیاست جدید ایالات متحده در مورد پیونگ یانگ شکل گرفته و درباره تمایل به گفت‌وگو صحبت می‌شود، توجه بیشتری شود.»

وی گفت: «واضح است که تمرینات رزمی هرگز نباید به شکلی باشد که باعث ایجاد یا تشدید تنش در شبه جزیره کره شود. دولت ما باید فرایند هماهنگی سیاست‌ها را با حداکثر انعطاف پذیری انجام دهد و همچنین امیدوارم کره شمالی  نیز از خود انعطاف پذیری نشان دهد.»

کره شمالی مدت هاست که تمرین های مشترک نظامی بین ایالات متحده و کره جنوبی را محکوم می‌کند. در سال های اخیر ، سئول و واشنگتن برخی از تمرین ها را به دلیل همه گیر شدن  کرونا و همچنین به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای دادن فرصت بیشتر دادن به دیپلماسی، لغو کرده اند.

این مقام ارشد دولت کره جنوبی همچنین خواستار اعمال انعطاف پذیری در اجرای تحریم‌ها به عنوان کاتالیزوری برای برگرداندن کره شمالی به میز مذاکره شد.

وی گفت: «فکر می‌کنم ما می‌توانیم در استفاده از تحریم‌ها به عنوان یک کاتالیزور انعطاف پذیر باشیم تا کره شمالی را دوباره به مذاکرات هسته ای سازی برگردانیم.»

اواخر اردیبهشت ماه، رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود برای دیدار با «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی شرط تعیین کرد و گفت که مشتاق است که  پیونگ یانگ هم‌زمان با حرکت به سمت خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، گام‌هایی عمل‌گرایانه در راستای کاهش تنش بردارد.

مقام‌های پیونگ یانگ اما بارها گفته‌اند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول