اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بنِت خطاب به نتانیاهو: پشت سرت زمین سوخته به جا نگذار

رئیس حزب یامینا ضمن اشاره به دروغگویی‌های متعدد نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی برای باقی‌ماندن در قدرت، خطاب به او توصیه کرد که دست از این سمت بکشد و پشت سر خود زمین سوخته بجای نگذارد.

بنِت خطاب به نتانیاهو: پشت سرت زمین سوخته به جا نگذار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» گزینه اول نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در توافق چرخشی کابینه جدید، از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم خواست دست از قدرت بکشد.

بنت شامگاه یکشنبه طی سخنرانی در نشست خبری، از رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) خواست برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه جدید را عقب نیاندازد و آن را برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی خطاب به «یاریو لِوین» رئیس کنست که هم‌حزبی نتانیاهو نیز هست، گفت: «می‌دانم نتانیاهو در حال فشار آوردن به تو است که [جلسه رأی اعتماد] را چند روز به تعویق اندازی تا بتواند به‌دنبال نمایندگانی بگردد که از ما جداشوند. شاید این به نفع نتانیاهو باشد اما به نفع اسرائیل نیست».

رئیس حزب یامینا سپس در اظهاراتی تند از نتانیاهو و تلاش‌های برای باقی‌ماندن در قدرت انتقاد کرد: «ببین، اسرائیل یک رژیم سلطنتی نیست. هیچکسی انحصاری بر قدرت ندارد. دست بردار! بگذار به جلو برویم... پشت سرت زمین سوخته بجای نگذار».

پیش از این، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هشدار داده بود احتمال اینکه نتانیاهو برای فرار از شکست، وضعیت امنیتی این رژیم را پرتنش کند، وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

بامداد پنجشنبه بود که «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم جعلی اسرائیل، اعلام کرد که کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است. 

در این توافق کابینه که نخست‌وزیری آن به‌صورت چرخشی است، بنت به‌عنوان رئیس حزب یامینا ابتدا به مدت دو سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

نتانیاهو پیشتر در آخرین تقلاهای خود برای باقی‌ماندن در قدرت، از نمایندگان کنست خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالف خود، رأی موافق ندهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول