اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جزئیات نظارت میدانی نمایندگان استان اصفهان/جذب اعتبار ۱۵ میلیاردی برای توسعه مراکز فرهنگی

اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار کردند.

جزئیات نظارت میدانی نمایندگان استان اصفهان/جذب اعتبار ۱۵ میلیاردی برای توسعه مراکز فرهنگی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس ، اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

پروژه بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با ۹۸ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی شد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر درباره اقدامات اخیر خود در حوزه انتخابیه از دعوت معاون وزیر ورزش و جوانان برای سفر به شاهین شهر خبر داد و گفت: این سفر جهت بازدید از مراحل تکمیل پروژه ملی و ردیف دار توسعه ورزشگاه ملت شاهین شهر با جذب اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال بود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در جریان حضور در حوزه انتخابیه از کارگاه تولیدی صنایع فلزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) شهر وزوان در راستای مانع زدایی و حمایت از واحدهای تولیدی بازدید به عمل آمد.

وی در ادامه با اشاره به جلسه خود با اردکانیان وزیر نیرو عنوان کرد: این جلسه پیرامون تخصیص آب کشاورزی به دشت بزرگ برخوار، تقویت آب شرب دو شهرستان، تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب و غیره صورت گرفت.

حاجی دلیگانی اشاره کرد: بازدید میدانی به همراه معاون عمرانی شهرداری اصفهان از پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان فرزانگان حدفاصل دولت آباد – اصفهان نیز از دیگر اقدامات در زمان بازدیدهای نظارتی اخیر بنده بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه بیان داشت: پروژه ملی و ردیف دار بزرگراه پیامبر اعظم(ص) در شهرستان برخوار با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر 980 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به رایزنی با جمالی نژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: این رایزنی ها در خصوص مشکلات عمرانی و اعتبارات شهرداری ها و دهیاری های حوزه انتخابیه صورت گرفت.

تشکیل کارگروه تولید و اشتغال شرق برای ایجاد تحرک اقتصادی در شرق اصفهان

مهدی طغیانی نیز درباره پیگیری هایی که در راستای بازدیدهای نظارتی از حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: از آنجایی که بنده در کمیسیون اقتصادی حضور دارم، موضوعات اقتصادی و ارتباط با تولیدکنندگان و رفع مشکلات آنها در اصفهان بر عهده بنده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای متعدد از کارخانجات، واحدهای تولیدی، مجموعه های صنفی حوزه تولید مثل خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی، عنوان کرد: مشکلات این مجموعه ها طی بازدیدها و جلسات دریافت شد و در حال پیگیری است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه تولید و اشتغال ظرفیت بالایی داریم، اظهار داشت: کارگروه هایی تحت عنوان «تولید و اشتغال شرق» را در شرق اصفهان تشکیل دادیم که هدف آن ارائه مدلی برای تعیین نحوه اقدامات حاکمیت جهت ایجاد تحرک اقتصادی در این مناطق بود که این مناطق شامل بخش هایی در خارج اصفهان که حدود 170 روستا و بخش هایی همچون ورزنه، جرقویه، هرند، اژیه، محمدآباد، نصرآباد و غیره می شود که بافت متفاوتی با شهر بزرگی همچون اصفهان دارد.

طغیانی در ادامه با بیان اینکه در اقدام بعدی تلاش شد از ظرفیت های شهرستان اصفهان تحت عنوان واحدهای صنعتی استفاده شود، عنوان کرد: می توان از گردش های مالی این ظرفیت ها و امکانات آن برای ایجاد اشتغال استفاده کرد چرا که فارغ التحصیلان بیکار بسیاری داریم که می خواهد شرکت دانش بنیان تأسیس کنند اما تأمین مالی، مهم ترین مانع آن است.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: در تلاش هستیم صندوق مسئولیت های اجتماعی را راه اندازی کنیم که گردش های مالی آن در بانک های قرض الحسنه طی توافقات با استانداری ها، امتیازات گردش مالی از حیث وام را به این صندوق منتقل می کند و این صندوق می تواند به مجموعه های دانش بنیان کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری ها برای توسعه دانش بنیان در اصفهان، اظهار کرد: اولویت اول آمایش اصفهان غیر از گردشگری، حوزه دانش بنیان است که در این راستا ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان و مجموعه کارخانه نوآوری را دنبال می کنیم که ظرفیت ایجاد شرکت های دانش بنیان را حداقل دو تا سه برابر می کند و فارغ التحصیلان می توانند در این مجموعه ها مشغول به کار شوند.

طغیانی در ادامه با اشاره به تلاش هایی در حوزه میراث فرهنگی بیان داشت: بافت تاریخی بسیار غنی در اصفهان وجود دارد که متأسفانه به دلیل مشکلات میراث فرهنگی برای خریداری و بازسازی خانه های تاریخی باعث شده به سمت نابودی برود لذا قصد داریم این بافت را نیز با استفاده از منابع صندوق مسئولیت های اجتماعی احیا کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه تمامی نمایندگان اصفهان پیگیر احیای دائمی زاینده رود هستند، خاطرنشان کرد: زاینده رود تبدیل به گره کوری شده که ابعاد اجتماعی و امنیتی پیدا کرده است لذا در حال پیگیری بحث حق آبه و تخصیص آب هستیم ضمن اینکه باید تخصیص منابعی که قبلا تأمین نشده اصلاح شود؛ تلاش داریم این خواسته مهم مردم اصفهان درباره جریان دائمی زاینده رود را محقق کنیم.

 اختصاص 50میلیارد تومان اعتبار برای احداث بیمارستان 286 تختخوابی لنجان

حسین رجایی در گفت و گویی با خانه ملت به برخی اقدامات خود در هفته های اخیر در حوزه انتخابیه پرداخت و گفت: برای حل مشکل زمین کشاورزان و اختلافی که میان آنها و وزارت دفاع وجود دارد، با وزیر دفاع در تهران جلسه برگزار شد همچنین قرار شد سرمایه گذاری های جدیدی از سوی معاونت اقتصادی این وزارتخانه در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی صورت گیرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به دیدار خود با وزیر راه در تهران اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسه مجوزی برای تخصیص زمین جهت احداث بیمارستان 286 تختخوابی شهرستان لنجان دریافت شد.

وی در ادامه با اشاره به بیمارستان فرسوده ای که در منطقه وجود داشت، گفت: برای حل مشکل مردم منطقه و جلوگیری از رفت و آمدها جهت درمان به شهرهای اطراف، توانستیم برای نخستین بار طی 40 سال گذشته، یک ردیف بودجه مستقل جهت یک کار عمرانی در لنجان دریافت کنیم که آن نیز صرف احداث این بیمارستان خواهد شد؛ گفتنی است 50 میلیارد تومان اعتبار برای سال اول احداث این پروژه در نظر گرفته شده است.

رجایی همچنین با بیان اینکه برای احیای زاینده رود و دریافت حق آبه کشاورزان با معاون وزیر نیرو در شهرستان جلسه گذاشتیم، عنوان کرد: مقرر شد تا پایان ماه جاری، حق آبه مردم شهرستان داده شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: همچنین پروژه زیرگذر زمان آباد از طریق مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پیگیری و مقرر شد تا پایان این ماه به اتمام برسد.

وی همچنین خبر از پیگیری پرداخت حق نکشت کشاورزان منطقه داد و گفت: جایابی طرح مسکن روستایی به تولیت بنیاد مسکن شهرستان نیز آغاز شده و قرار است روستاییان بتواند برای دریافت مسکن دولتی اقدام کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برخی مشکلات در حوزه صنایع خاطرنشان کرد: تا زمانی که سنگ آهن به عنوان مواد اولیه داخلی مورد نیاز است نباید صادر شود اما متأسفانه معادن به دلیل بالا بودن قیمت ارز، این محصول خود را اصدر می کنند در حالی که صنعت فولادسازی و ذوب آهن اصفهان به آن نیاز دارد لذا باید پیگیری در این زمینه انجام شود.

 جذب 15 میلیارد تومان اعتبار برای مساجد و مراکز فرهنگی اصفهان

امیرحسین بانکی پور فرد نیز در گفت و گویی درباره پیگیری های خود در حوزه راه در اصفهان، گفت: پیگیری آزاد سازی و آسفالت جاده جلوان و پیگیری آسفالت جاده امامزاده عبدالعزیز بخش جلگه از مهم ترین پیگیری های اخیر در این حوزه بوده است همچنین دو بانده کردن جاده هرند-اژیه را نیز دنبال می کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تدوین پیوست فرهنگی طرح های زیربنایی راه و شهرسازی استان اصفهان را پیگیری کرده ایم، اظهار داشت: توانستیم ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی برای مساجد و مراکز فرهنگی دریافت کنیم.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته حاشیه نشینی و رفع آسیب های اجتماعی آنها با محوریت منطقه حصه، عنوان کرد: قرار است اعتبار لازم جهت بازسازی مناطق آسیب دیده سیل روستای حارث آباد را نیز دریافت کنیم همچنین بازنگری طرح اقدام ملی مسکن جهت واگذاری فردی نیز آغاز شده است.

بانکی با اشاره به برگزاری جلسه ای با معاون عمرانی وزارت کشور، اظهار کرد: در این جلسه پروژه های نیمه تمام شهرهای کوچک را پیگیری کردیم و قرار است قیر شهرهای کوچک نیز تخصیص یابد.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه ضمن اعلام خبر پیگیری وام تسهیلات پنل های خورشیدی، اظهار داشت: جلسه ای نیز با مسئولان استانی برای حل مسئله آب کشاورزان برگزار کردیم.

وی با اشاره به پیگیری هایی که در حوزه آموزش و پرورش صورت داده است، گفت: پروژه های مدارس نیمه تمام از سازمان نوسازی پیگیری شد همچنین قرار شد وضعیت مراکز پیش دبستانی تحت سازمان بهزیستی نیز تعیین تکلیف شود.

بانکی همچنین خبر از پیگیری اعطای تسهیلات زودبازه دوزندگی جهت اشتغال بانوان داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای جابجایی پمپ بنزین کوهپایه که باعث ایجاد آلایندگی شده بود، عنوان کرد: ضمن بازدید از نیروگاه تولید برق بر عدم مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه تأکید شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلام یدر پایان با اشاره به پیگیری نحوه واگذاری شرکت پلی اکریل اصفهان، خاطرنشان کرد: مقرر شد اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها از واحدهای صنعتی تأمین شده و مشکل زمین های واگذاری سازمان عمران در شهر بهارستان نیز برطرف شود.

 جذب اعتبار 10میلیاردی ریالی برای بازسازی مدارس شرق اصفهان

زهرا شیخی نیز درباره پیگیری هایی یک ساله که در راستای بازدیدهای نظارتی از حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر اقدامات خوبی در منطقه صورت گرفته است، در این راستا نشستی با حضور مسئولین سازمان نظام پزشکی کشور جهت بررسی مسائل و مشکلات مردمی در ارائه خدمات درمانی و جامعه پزشکی برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در عرصه منطقه، تعیین تکلیف وضعیت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود زیرا این مجموعه بیش از چندماه است که بدون مدیریت اداره می شود که خوشبختانه این مسئله مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد که در سریع ترین زمان ممکن مدیر کل جدید معرفی شود.

شیخی افزود: پیگیری از وزیر کار و رفاه اجتماعی جهت چرایی وسعت فعالیت بهزیستی و تعیین تکلیف مهدهای کودک، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، مسائل مرتبط با مشاوره و روانشناسی، مشاوره های طلاق و ...که سالهاست به علت بالا بودن وظایف بهزیستی وضعیت مناسبی ندارند که وزیر کار قول دادند که این موضوع به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیگیری از وزیر دادگستری در مورد حساسیت بیشتر تعزیرات و نظارت بیشتر این وزارت خانه بر قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم یکی دیگر از اقدامات بنده در ماه های اخیر بوده است که در نتیجه وزیر دادگستری دستور پیگیری بیشتر و بهتر به مسئولان سازمان تعزیرات دادند تا از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دیدار و گفت وگو چندین باره با وزیر بهداشت، در بازه زمانی گوناگون پیرامون موضوعات مختلف همچون اصلاح آیین نامه سلامتکده طب سنتی، پیگیری راه اندازی و تاسیس سلامتکده ها، استفاده بیشتر از ظرفیت طب مکمل در درمان کرونا، پیگیری پرداخت معوقات کادر درمان، پیگیری وضعیت نامعلوم بودجه یک میلیارد یورویی دریافتی وزراتخانه از صندوق ذخیره جهت شرایط کرونایی، اعتراض به تصمیمات نابخردانه کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا، پیگیری مشکلات تولیدکنندگان داروی داخلی مخصوصا موضوع فارماکوپه (عدم ورود داروهای ساخته شده داخلی به کتاب دارویی کشور) که سبب سرخوردگی بخش زیادی از نخبگان این حوزه گردیده است، پیگیری افزایش حقوق رزیدنت ها و کارورزان پزشکی فعال در بیمارستان ها باتوجه اینکه حقوق دریافتی ایشان از پایه حقوق اداره کار کمتر می باشد، از دیگر محورهای نظارت میدانی محسوب می شود.

وی ادامه داد: کمک به اصلاح آیین نامه تاسیس سلامتکده طب سنتی در کشور، فراهم نمودن شرایط تاسیس چندین سلامتکده طب سنتی در اصفهان و کشور، کمک به استفاده بیشتر از ظرفیت طب ایرانی در درمان و پیشگیری بیماری ها بالاخص بیماری کرونا، پیگیری بیشتر جهت پرداخت معوقات کادر درمان و عزیزانی که در خط مبارزه با کرونا قرار دارند، دریافت اعتبار چند میلیاردی برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جهت هزینه کرد در بخشهای مختلف بهداشتی استان و شهرستان، افتتاح اولین مرکز تخصصی طب ایرانی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پیگیری و اخذ دستور وزیر بهداشت جهت تکمیل بیمارستان ورزنه و دریافت بودجه ویژه جهت پایان فرآیند ساخت این بیمارستان، اخذ دستور و بودجه لازم از طرف وزیر بهداشت جهت شروع ساخت بیمارستان در شهر جدید بهارستان باتوجه به عدم وجود درمانگاه مناسب در این شهر از نتایج این دیدارها محسوب می شود.

وی گفت: همچنین پیگیری های لازم از وزیر راه و شهرسازی جهت تسریع در به نتیجه رساندن قطار سریع السیر اصفهان-تهران، برطرف نمودن مشکلات راه های مواصلاتی اصفهان به ویژه در شرق اصفهان و ورزنه و ساخت بیمارستان های جدید باتوجه به فرسوده بودن بیمارستان های مهم و جنرال شهرستان اصفهان صورت گرفت که در نهایت مقرر شد که وزیر به مسئولان مربوطه در اصفهان جهت تسریع در اتمام طرح قطار سریع سیر کمک کند، همچنین همکاری این وزارتخانه با وزارت بهداشت در پرداخت بودجه برای ساخت بیمارستان در شهر جدید بهارستان و همکاری این وزارتخانه با وزارت بهداشت در پرداخت بودجه جهت تکمیل بیمارستان ورزنه در شرق اصفهان، از نتایج این نشست است.

شیخی افزود: همچنین در جلسه فوق العاده ای با مسئولان وزارت بهداشت به همراه رییس مجلس جهت پیگیری مسائل مرتبط با کرونا از جمله کم کاری های برخی مدیران، وضعیت نامعلوم بودجه یک میلیارد یوریی برداشت شده از صندوق ذخیره، تصمیمات نابخردانه برخی از مرتبطین با ستاد مقابله با کرونا از جمله کمیته علمی ستاد حضور یافتم.

وی گفت: همچنین مسائل مرتبط با طرح ملی مسکن در اصفهان با مدیرکل راه و شهرسازی استان به ویژه عدم رعایت پیوست فرهنگی این طرح در مناطق مختلف شهرستان همچون ورزنه مورد پیگیری قرار گرفت که در نهایت مدیر مربوطه قول حل مشکل طرح در نقاط روستایی را داد.

وی گفت: دیدار با رییس نوسازی مدارس کشور و پیگیری مواردی همچون بحث فضای فیزیکی در بحران مدارس، ایجاد فضای پرورش در کنار فضای آموزشی در مدارس، تسهیل شرایط برای خیرین مدرسه ساز و مسائل مربوط به مدارس در مناطق محروم از دیگر اقدامات نظارتی بنده محسوب می شود که در نهایت موفق به جذب اعتباری حدود 10میلیارد ریال برای کمک به بازسازی مدارس در شرق اصفهان شدیم.

وی با اشاره به ارسال نامه مهم و تاثیرگذار به رییس جمهور جهت استفاده از ظرفیت طب ایرانی سنتی در درمان و پیشگیری بیماری کرونا، گفت: دفتر ریاست جمهوری در اسرع وقت طی پاسخ به این نامه موضوع را از کانال وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار داد، همین امر سبب شد تا سلامتکده های طب سنتی جهت کمک به امر درمان کرونا وارد مدار شوند./

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول