اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برای عبور از وضع فعلی به کدام رئیس جمهور و دولت اعتماد کنیم؟

مردم مقاوم و انقلابی ایران به‌خوبی می‌دانند که مقدمه مهم برای طی کردن مسیر رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی، تشکیل دولت مومن، انقلابی و حزب‌اللهی است و راه تشکیل آن هم با شرکت در اتتخابات و دعوت همگانی برای شرکت در آن است.

برای عبور از وضع فعلی به کدام رئیس جمهور و دولت اعتماد کنیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در سی و دومین سالگرد امام تحول، حضرت امام خمینی(ره)، ملت شریف ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را با شور انقلابی و شعور الهی با مشارکت حماسه‌ساز و همگام با رهبر بزرگوار انقلاب برگزار خواهند کرد.
  شرکت مردم در انتخابات یاد شده، تکریم شخصیت و شان والای امام خمینی است و از دیگر سو تداوم بخش سیره سیاسی او مبنی بر شرکت در انتخابات به عنوان یک تکلیف دینی و عمل اجتماعی است.
 مردم بصیر و فهیم ایران
اعتماد حضرت امام به شما و جوانان ایرانی موجب شد، تحول بزرگی در ایران و غرب آسیا رخ دهد و افکار عمومی  ایران در صدر تحلیل‌ها و بررسی‌ها به لحاظ ظهور یک پدیده و تحول نو قرار گیرد . سرنگونی سلطنت پهلوی و رهایی ایران از یوغ سلطه ۲۵ ساله آمریکا  با اتحاد امام و مردم و براساسی تفکر اسلامی  آغاز تحول نوین و نیز پیشران سایر تغییرات بنیادی بود.

شکست آمریکا در مهار انقلاب اسلامی در این ۴۲ سال و مغلوب شدن خط ترور، انفجار و تحریم تحت مدیریت و پشتیبانی آمریکا و رژیم صیهونیستی ناشی از استمرار اتحاد مردم با امام و رهبر فرزانه انقلاب است. عبور از انواع بحران‌ها و فتنه‌ها و ایجاد امنیت و ثبات برای تدوین بر نامه‌های پیشرفت و نیز نجات مردم از افکار التقاطی لیبرالی و مارکسیستی در دهه ۶۰ بر آمده از ایمان متعهدانه مردم نسبت به ولایت و امامت بود و استمرار این حرکت، می‌تواند نویدبخش آینده روشن و اعتمادساز باشد ‌.
 در اندیشه امام خمینی، خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری عوامل تحول بخش معرفی شده و اکنون رهبر عزیز انقلاب با ایمان به این سه رکن  نظام را رهبری و راهبری  می‌کند و پیوند وثیق مردم با رهبر انقلاب، بستر عبور نظام جمهوری اسلامی از انواع بحران‌ها، سوءمدیریت‌ها و دشمنی‌ها را به‌وجود آورد و با استمرار این پیوند آینده‌ساز، مسیر تحول به سمت قله تمدن نوین اسلامی را بهتر از گذشته هموار می‌شود.
 مردم مقاوم و انقلابی ایران به‌خوبی می‌دانند که مقدمه مهم برای طی کردن مسیر رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی، تشکیل دولت مومن، انقلابی و حزب‌اللهی است و راه تشکیل آن هم با شرکت در اتتخابات و دعوت همگانی برای شرکت در آن است.
برای عبور از وضع فعلی که روح و روان و جسم ملت را خسته و سایه یاس و حرمان را بر کالبد کشور افکنده باید به رئیس جمهور و دولتی اعتماد کنیم که:
خداباور
مردم‌باور
خودباور
فسادستیز
قانون‌گرا
دانش‌بنیان
اخلاق‌محور
باشد
به فردی رای دهیم که واجد قلبی و عملی و علمی موارد فوق باشد تا بتواند دولتی را تشکیل دهد که مردم انتظار دارند،
به فردی رای دهیم که همانند امام و رهبری به تحول و پیشرفت براساس قانون اساسی و گفتمان انقلاب اسلامی معتقد باشد و در کارنامه او انعکاس داشته باشد.
برای عبور از وضع فعلی راهی نداریم جز اینکه به دولت نو و تحول‌خواه فکر کنیم و تکرار افکار و رفتار و گفتار دولت فعلی از زبان بعضی از کاندیداها جز استمرار وضع فعلی نتیجه‌ایی نخواهد داشت.

اتکاء به اندیشه‌های غیرایرانی، غیراسلامی و نداشتن پشتوانه علمی متقن در بسیاری از تصمیمات و اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم و تمرکز انرژی سیاست خارجی بر برجام به محوریت تعامل با کدخدا (آمریکا) موجب شد که ملت عزیز و رشید ایران به رنجی چون ایستادن در صف مرغ، روغن، شکر توقف در صف یافتن شغل شرافتمندانه ولنگاری فرهنگی گرانی فزاینده، تورم لجام گسیخته، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی روبه رشد ترور دانشمندان و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ... ملت عظیم الشان ایران انتخاب رئیس جمهور  قوی بنیان به لحاظ اعتقادی و اسلامی و باورمند به اندیشه و مکتب امام و رهبری و مکتب سلیمانی، بهره‌مند از سلامت نفس و برخوردار از علم و دانش و شجاعت و قاطعیت و نیز شناخت کافی از تاریخ و تمدن ایران و اسلام و نیز توان برقراری تعامل سازنده با جهان براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، می‌تواند راه تشکیل دولت  قوی، تحول‌گرا و نواندیش در خدمت صادقانه به مردم را مهیا سازد.

خدمت صادقانه به مردم توسط دولت جدید و قوای دیگر زمانی ممکن می‌شود که با قدرت و انگیزه بالا در انتخابات شرکت کنیم و به کاندیدای اصلح رای دهیم و با بی‌اعتنایی به ترفندها و طرح‌های مطروحه در فضای مجازی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات و یا تحریم خاموش، بینش اسلامی و منش انقلابی و نگرش تمدنی خود را در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با انداختن رای خود در صندوق به رخ جهان و بینندگان و خوانندگان و تصویربرداران بکشانیم.

========================================
یادداشت: مصیب عباسی  عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان

========================================

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول