اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتخابات در ایستگاه مناظره

مردم بیرجند پیروز اصلی اولین مناظره را چه کسانی می‌دانند؟

انتخابات در ایستگاه مناظره

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، انتخاب اصلاح همواره یکی از ارکان انتخابات در ایران محسوب می‌شود برای مردم هم مهم است که چه کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند. مردم ایران که همواره در پای صندوق‌های رای خوش درخشیده‌اند این بار هم پای صندوق‌های رای می‌آیند تا دین خود را به نظام اسلامی ادا کنند.

انتخابات رفته رفته به روزهای حساس و دقیقه ۹۰ خود نزدیک میشود، ماراتنی که قرار است رویداد مهمی به نام انتخاب رئیس یک قوه مهم در کشور انتخاب شود، درحالی ۱۱ روز به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است که هر چه می‌گذرد، تب و تاب انتخابات وفعالیت‌های نامزدها بیشتر و بیشتر می‌شود، آن گونه که در چند روز گذشته تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری به اوج خود رسید و ستادهای انتخاباتی کاندیداها برای جمع‌آوری آرای بیشتر به راه‌های مختلفی روی آورده‌اند، این روزها در فضای مجازی هم غوغایی برپاست، اما آنچه مطرح است اینکه امروزه خواسته‌ها ونیازهای مردم نسبت به گذشته تغییر کرده است، مردم میخواهند در آسایش و آرامش نسبی زندگی کنند که این امر تنها با اعمال مدیریت خود و عامه پسند رقم خواهد خورد، چرا که دولت خوب یا حکمران خوب قادر است از ابزار و تکنیک‌های جدید برای رفاه مردم استفاده کند، انچه مردم از دولت سیزدهم انتطار دارند، اشتغال، رفع بیکاری، ریشه کنی فقر، ریشه کنی گرانی و مهار تورم است و همچنین از مهم ترین ویژگی‌های دولت خوب شامل عدالت محوری، قانون گرایی، شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی است.

شنبه شب در حالی نخستین مناظره سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، که مردم از برخی رفتارهای نامزدها گلایه کردند، در جمع مردم بیرجند رفتیم تا نظرشان را از رئیس جمهور و از مناظره شب گذشته جویا شویم.

یکی از شهروندان بیرجندی که دختری جوان و دانشجو است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر تورم، افزایش قیمت کالاهای اساسی و مشکلات معیشتی و اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی مردم است و رئیس جمهور آینده باید خود را مکلف بداند که این موارد را سرلوحه کار خود کند.

الیاسی با اشاره به پخش نخستین مناظره گفت: ادبیات به کار رفته در مناظره باید نمادی از فرهنگ غنی ایران متمدن باشد چرا که مردم از داوطلبان ریاست جمهوری انتظار پاسخ برنامه محوری دارند.

وی با تاکید براینکه نباید کار به تاختن و هتک حرمت رقبا کشیده شود افزود: برخی از کاندیدا در نخستین مناظره به جای پرداختن به برنامه‌های خود، تا توانستند به تخریب پرداختند و در برابر آن‌ها نامزدهایی هم بودند که حکیمانه پاسخ برخی از تهاجمات را ندادند که این امر نشان از روح بلند نامزد را دارد که در برابر مردم حرمت شکنی نمی‌کند.

یکی دیگر از شهروندان هم با بیان اینکه در برابر برخی صحبت‌های نامزدها مردم ان‌ها را قضاوت میکنیم گفت: مناظرات جای شعرخوانی ترکی و تحت تاثیر قرار دادن احساس یک جامعه فهیم و همیشه در صحنه مقتدر نبود، چرا به جای اینکه وقتشان را به شعر خوانی و ضرب المثل گذراندند در خصوص مسئولیت‌هایی که داشتند و عملکرد خوبی نداشتند برای مردم توضیح ندادند.

اسکندری با بیان اینکه من از جنس مردم هستم و  معتقدم که ما مردم به حمله کردن و تخریب رقبای مناظرات نگاه خوبی نداریم و کسانی که برای رای گرفتن از مردم رو به چنین تاکتیک‌هایی اورده‌اند بدانند این اقدامات مورد پسند نیست.

وی تاکید کرد باید از آقای رئیسی به خاطر اصطلاحات سخیفی مانند سندرم پست بیقرار و مدرک ششم ابتدایی عذرخواهی کنند.

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: مناظره جای طرح دیدگاه علمی و برنامه‌ای است و محل تاختن به رقبا نیست‌، ادبیات سخیف در مورد رقبا در این مناظره زیاد به کار برده شد و کسی که سوار به اصطلاحات و سخنان خود نیست فردا چطور می خواهد بر برنامه‌های نظام و کشور سوار شود.

وی با بیان اینکه از رئیس جمهور آینده میخواهیم ، رفع مشکلات اقتصادی،مبازه با فساد و گرانی و اشتغالزایی را اولویت کار خود قرار دهد افزوداز نامزدها میخواهیم در مناظرات بعدی از تخریب رقبا بپرهیزند و اخلاق را مد نظر قرار دهند تا رای دهندگان بر اساس شناخت و آگاهی صحیح ، افراد توانمند را انتخاب کنند.

این شهروند ادامه داد:مردم توقع دارند نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری برنامه روشن و عملی برای رفع مشکلات معیشتی ارائه دهند.

وی بیان داشت:رئیس جمهور باید خود را وقف خدمت به مردم کند و جدی و عملی با فقر، فساد و تبعیض مبارزه کند و از رئیس جمهور آینده انتظار داریم که هماهنگ با سایر قوا و با تلاش بی‏ وقفه و خستگی‏ ناپذیر در مبارزه با فقر، فساد و تبعیض جدی بوده و با پرداختن به مشکلات اساسی کشور، انتخاب کارگزاران شایسته، خدوم، کارآمد، متعهد و وامدار مردم، نهایت همت و جدیت را در خدمت به مردم داشته باشد.

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: از رئیس جمهور آینده انتظار دارم در شناساندن توانایی‌های علمی مهندسان کشور به جامعه بین المللی و ایجاد شرایط همکاری خارجی تلاش کند؛ و با جذب سرمایه گذاری خارجی با شرط انتقال فن آوری زمینه ساز پیشرفت سریع و مطمئن شرکتهای مهندسی و متخصصان ایرانی را فراهم نماید.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول